Majdnem Passat - Volkswagen Jetta 1.6 Trendline

Vágólapra másolva!
Tágas családi limuzin kéne nagy csomagtartóval? Nem futja Passatra, de bejön a Volkswagen új irányvonala? Vegyen akkor Jettát; kicsit unalmas, nagyon német, de minden bizonnyal hamarost az utcakép része lesz.
Vágólapra másolva!

Naív voltam. Azt hittem, annál többen nem bámulhatnak meg autót, mint történt az a meglepően pozitív benyomásokkal visszaadott Kia Rio esetében, erre megkaptam az új Jettát, s boldog-boldogtalan utánam forgolódott. Sallala. Pedig én aztán nem hajtok a népszerűségre, elvagyok kisemberként, mint a befőtt, de a Jettával még egy derék rendőr szívét is sikerült meglágyítanom: úgy jött oda, hogy azonnal húzzak el a tilosból, aztán két perc múlva már a főiskoláról és a statisztika nevű tantárgy szépségeiről beszélgettünk. Fantasztikus.

Sokat gondolkodtam rajta, hogy mi lehet a Jetta titka, ám a nagy agytornában csak a seggig jutottam. Mármint nem úgy általában, szigorúan a Volkswagen legújabb családi harcosában gondolkodva, fart ugyanis akkorát kapott, hogy amellett képtelenség elmenni szó - uram bocsá: pillantás - nélkül. Az még hagyján, hogy méretes, de még felfelé is meredezik, mintegy illegeti magát, s azt üzeni, hogy itt vagyok, tessék megnézni, bámulni, végigmérni.

Úgy tűnik, a forma üzenete célba talált tehát, de mielőtt továbbmennénk, nem árt tisztázni, hogy kit is tisztelhetünk az új Jettában. A Legyen Ön is milliomosban (apropó, ugye tudják/sejtik, hogy a Volkswagen melyik modellje főtámogatja most a műsort? - talált, süllyedt) ötezer forintos kérdés, restellem is leírni, de hátha van, aki nem tudja: szóval a Jetta a Golf lépcsős hátú változata.

Forrás: [origo]Ennek ismeretében magától értetődik, hogy mostanság az ötödik generáció rendelhető a márkakereskedésekben, a Golf-sorozat is pontosan itt tart, meglepő lenne, ha a limuzin megelőzte volna az "alapot". Persze a VW-hívek tudják, a Jetta volt már előzőleg Bora, még előtte Vento is, valamilyen rejtélyes, ám marketingileg biztosan magyarázható okból csak Amerikában ragaszkodtak végig az eredeti elnevezéshez. Mindegy, a Jetta mostantól az egész világon egységesen Jetta (kivéve Dél-Afrika és Dél-Amerika egy része, ott marad Bora), "jével" és nem "dzsével", hiszen német a lelkem nem pedig ángol.

Forrás: [origo]Új modell, régi-új név, a Volkswagen bátran mert változtatni: rávasalta a négyajtósra a már megszokott Golf-arcot (a fényszóróba elrejtették a védjeggyé lett emblémát is), de hogy valami színt és csillogást vigyen az egészbe, megkínálta a passatos krómozott hűtőráccsal. Hoppá, lopás hátul is, onnan szinte ugyanazok a LED-es lámpatestek köszönnek vissza, amelyek a nagytesón virítanak, s noha a sajtóanyag szerint oldalról a Phaetonnak kéne beugornia, nekem valahogy ismét a Passat jön elő. Annál is inkább, mert az egyik benzinkút mellett már láttam egy überextrázott, bizonnyal Highline felszereltségű fekete Jettát parkolni, s isten bizony úgy nézett ki, mint a Passat, amit nemrég próbáltam. Sajnos nem volt nálam fényképezőgép, így most nem tudok képekkel bizonyítani, bár talán enélkül is hihető a sztori.

Unalmas forma? Szigorúan véve kicsit valóban az, szerkesztőségünk tagjai közül mégis csak én vettem kezembe a slusszkulcsot ásítás nélkül. Nem tudom, kétségtelen, hogy nagy a segge, hogy túl sok kreativitás nem kellett a megalkotásához, az összkép mégsem olyan, hogy fikázást érne. Talán a LED-es lámpák, talán más teszi, de én boldogan közlekedtem vele egy hétig. És nem kérek kórházi beutalót.