Középpálya - BMW 316i

Vágólapra másolva!
Fogjuk fel úgy, hogy külön jó nekünk, mert olyan piac vagyunk, ahol alulmotorizált presztizsautóra is van igény. Különben a BMW 316i remek kocsi, gyönyörű és élvezhető. Semmi ok a fanyalgásra.
Vágólapra másolva!

Perverz volnék? Rendben, elfogadom, de akkor is, igenis akartam ezt az "alaphármast". A meseszép és közel tökéletes új szériából már próbáltuk a parádés 320d-t limuzinként és kombiként, illetve megismerkedtünk a csúcs 330xd-vel. De általánosságban elmondható, naná, hogy a tesztelésre kapott BMW-k kiemelkedő technikai színvonallal, menetdinamikával és élményhegységgel ajándékoznak, lepnek meg minket újra és újra, szegényeket. És ami ennél jóval fontosabb, gazdáikat.

Erre itt ez a nem igazán túlmotorizált darab, az új, ötödik generációs 3-as paletta legkisebbike, egyben persze legolcsóbbika, és az a feladata, hogy ne merészeljük lesajnálni, ne szontyolodjunk el, ne hiányoljuk, amit hiányolnánk, ne sírjunk, mert nem szabad. És tényleg nem. Mert az van, hogy egy olyan piacon, mint amilyen ez a magyar (meg még pár hasonszőrű), kell, és punktum. Van rá igény. Elérhető, besorolása is kedvezőbb, ésatöbbi.

A 316i alapára 6,6 millió forint, a kétliteres, 130 lovas 318i már majd' egymillióval drágább. Érdekes, de a gyári adatok szerint kevesebbet fogyaszt, sőt, a már 150 lóerős, 8 milliós 320i ugyancsak szerényebb étvágyú tesztautónknál. Tudják, már ők is négy-, nem hathengeresek. A szintén kétliteres 318d, az alapdízel 122 lóval, 280 Nm-rel, elvileg 5,6 literes átlaggal 7,4 milliótól vihető haza.

Mi a helyzet a konkurenseknél? C osztályos Merciből nincs egyhatos, a belépő benzines a 143 lóerős C180 Kompressor 7,5 milliótól. A4-es Audiból van, 102 lovas, 6,2 milliótól. Ötsebességes kézi váltóval, de automata klímával. Ez, a légkondi az az elem, amelyben a 316i eltér nagyobb testvéreitől, amivel szegényebb. Csak manuális van benne. Túl lehet élni.

Láthatjuk hát, hogy más-más úton haladnak a gyártók. Persze, ebbe az "alapos" középkategóriás meccsbe bevehetnénk még pár osztálytársat, de tekintsünk most el ettől, foglalkozzunk kizárólag a 3-as BMW-vel. Azt azért még rögzítsük, hogy szigorúan a négyajtós változatról van szó, hiszen a Touring nem rendelhető 1.6-os benzimotorral.

Tehát hivatalosan, "németesen" limousine, egyike a legjobbaknak, a legkomolyabb presztizzsel bíróknak, bajorhonból. Tökéletes előddel, fenenagy múlttal, és már jelennel, borítékolhatóan jövővel is. A 316i külsőre szerencsére éppen olyan mutatós, elegánsan sportos, mint fivérei (nővérei?), még mindig jó akár csak nézni, vele farkasszemet, meg oldalról, a legkülönbözőbb szögekből, hátulról a legkevésbé.

Forrás: [origo]

Képek a 316i-ről > Autósmozi a 320d Touringról

Agresszív tekintet, vesék, nagyon eltalált lámpatestek, minimális első túlnyúlás, nyúlánk, lapos, széles forma, ívelt tükrök, lágyan emelkedő övvonal, hokiütő, 16-os kerekek, világbajnok dísztárcsa, (látszólag) összehúzott far 460 literes csomagtartót rejtve, a sokat kritizált hátsó búrák, és hoppá, egy méretes kipufogóvég. De milyen jó, hogy nem egy vékony, randa kis cső, meg, hogy nincs elrejtve...

Forrás: [origo]

Emberléptékű a 3-as. Az 5-ös sokkal nagyobb, a 7-esről meg a többiekről nem is beszélve. Szerintem jó, hogy van 1-ese is a BMW-nek, de igazából ez, ő, a 3-as az a modell, amellyel a legtöbben azonosítják a márkát, amelyről magyar szinten is a legtöbben fantáziálhatnak, amely halandóknak is elérhető, nem ragozom. Nézzük, mit tud, hogy megy, mi fér bele alapszinten.