A Thesis a király, az eltűnt és durcás Lybra-Delta a királynő, az Ypsilon a már említett principessa. A még csak terveken és koncepcióként létező Fulvia pedig a még meg sem született trónörökös. Innen üzenem a Lanciának, hogy a Thesis lassan kibékülhetne a Deltával, mert türelmetlenek vagyunk, új Fulviát akarunk! A Lancia legszebb 30-as, 40-es éveit varázsolja vissza a krómozott hűtőmaszk, az ívesen domborodó vonalvezetés és a formás hátsó lámpa.
Ízlések és pofonok, de tény: a csontszínű, bordó tetejű Bi-color Ypsilon mindenkinek tetszik. Van benne valami elkényeztetett, arisztokratikus vonás. Ez kevésbé van meg a Momo festésében, inkább a király makrancos, belevaló lányát véltem felfedezni benne. Bár a narancssárga miatt enyhén kukásautó íze van, az opálos metálfény nagyon el van találva. Összhatásában dinamikus külsőt kölcsönöz az arisztokrácia kisdedjének.
És ez fel is veti a kérdést. Ki a célközönség? Csontszínben, világoskékben persze a hölgyek választottja, de Momo Design-ban akár férfiember is elvezetgetheti. Ahogy tettem én is, sajnos csak egy hétig! Minden kilométer öröm volt vele. Nem is húzom tovább, lelövöm a poént: minden apró hisztije ellenére unikum, szerelem, stílus, divat, jókedv, lendület, ékszer a Lancia koronáján.
Most magyarázzam?
A külső tükre a beltér. Fekete, narancs mindenfelé, megbolondítva egy kis ezüsttel. Az elegancia itt is visszaköszön. Hol máshol találni ilyen gyönyörű órákat, ahol kagylóhéj alapon zöldesen izzanak a számok és mutatók? Harmónia-harmónia! Jó vastag bőrkormány, kényelmes váltó, titánszínű textilbetétek a műszerfalon és az ajtókon. Az ülések közepe narancs, fekete keretben, ezüst cérnával. Stílus a köbön! Soroljam még?
De állj: kopogós műanyagok, könnyen karcolódó és kopó ezüstbetétek, Fiat-alkatrészek. Vissza a XXI. századba. Profit kell és kész. Ezeken pedig lehet spórolni, ahogy eurócenteket takarítottak meg a használhatatlan pohártartón, a csak külön rendelhető elektromos tükrökön, a nem osztott hátsó ülésen is. Rakodóhely látszatra bőséges, még kártyatartó is van. Persze ezeket kihasználni... A (nem hűthető) kesztyűtartóba a kocsi saját gépkönyve sem fér be.
A térképzsebek minimálisak, az említett pohártartó pedig életveszélyes. Jobb esetben csak a papírpohár és tartalma esik a lábunk alá egy-egy gyorsabb kanyarban, rosszabb esetben egy félliteres palack a fék alá. Mindössze két centis mélyedés van kialakítva az üvegeknek (5 eurócentből 4 cm-rel nagyobb vállat lehetett volna fröccsönteni). Telefontartónak, esetleg szemüvegnek jó, italtartónak csak az öngyilkosjelöltek használják. A csomagtérről nincs mit írni: 215 literes, teljesen kárpitozott, egy szatyor akasztására alkalmas kampóval a hátsó ülés támláján. Ennyi, pont.
Hátul elég a hely két embernek, még 180-190 centis sofőr mögött is. Prémium beütésként két szögben állítható a támla. Az ülőlap két embert lát szívesen, ezt a narancs betét és a kialakítás is mutatja. Elöl aztán lehet terpeszkedni. Kényelmes, oldalirányban enyhén tartó formázással, szintén két színben pompázó ülések. Bár egy kicsit közelebb húztam volna a kormányt, így is szinte tökéletes volt. A kilátás a vaskos A oszlop ellenére jó, könnyű a kezelhetőség, tökéletes helyen van a sebváltó. A rádió állíthatósága nehézkes, a gombok minik, a hangerőszabályzón tizet kell tekerni, hogy hatást érjünk el. De ez is jól néz ki.
A minden élcelődés nélkül nagyra tartott kollégák szokták volt írni és mondani (ők általában németautó-pártiak...), hogy a kezelőszervek egy része megszokást igényel. Ez a kis Lanciában is így van, de nem egy hétre veszünk autót, szóval szokjuk meg, és használjuk őket. A Fiat-csoport fedélzeti számítógépe pedig olyan, amilyen. A lényeg benne van, sőt! Valószínűleg erősíteni akarták a prémium érzést (esetleg egyszerűen fel sem tételezték, hogy meg bírunk jegyezni két értéket két egész napon keresztül), ezért a megtett távolság, átlagfogyasztás, stb. duplikálva van. Remek, bár semmi értelme.