Örökzöld - Mazda RX-8 231 Revolution Leather 2006

Vágólapra másolva!
Már majd' három éve, hogy piacra dobták, már több mint egy esztendeje, hogy kipróbálhattuk mindkét változatát. És még mindig nagyon megnézik, még most is elhűlnek az 1300 köbcenti hallatán, még jó ideig nem értik majd, miképp nyílhat "fordítva" a hátsó ajtó. Tesztünk apropóját amúgy némi új tartalom szolgáltatta, de mindegy is.
Vágólapra másolva!

Szóval tempomatot és új kárpitokat kapott az autó. Ennyi. De most őszintén: érdekel ez bárkit is? Már annak fényében, hogy sebességrögzítő automatika egy sportkocsiban olyan, mint Bozsik Péter az RTL stúdiójában. Egyfelől hasznos, mert hasznos, értékes is lehet, van mögötte tudás, van benne ráció. Másrészt viszont nyilván a világon senki nem kérné-követelné, hisz' olyan szürke, sótlan, fölösleges. A só meg úgyis show, és úgyis Kovácsokról, Héderekről meg Lédererekről szól egy magyar focivébé, és igen, sikerült, mindig van lejjebb. Nem is kell pályára lépni, nem is muszáj kikapni valami kutyaütőnek gondolt csapattól - mindezek nélkül remekül megy labdarúgásunk folytonos agyongyalázása.

Bozsik kapitányunk egyébként tán tényleg fény az alagút végén. A tesztelő meg a 2006-os (2007-es?) modellévre szánt RX-8 tempomatját hamar, kötelességtudóan kipróbálja, aha, működik, majd kikapcsolja, s a hátralévő napokban eszébe sem jut használni. De az is lehet, hogy csak azért nem, mert nem ment vele sokat autópályán. Ott azért legyen szó bármilyen kocsiról, elkélhet. (...) És a kárpitokról: az RX-8-as beltere "régen" is abszolút rendben volt. Hogy most bármi is új, több? Huppanjon bele bárki, modernnek fogja találni. Hiperszupernek. Minőséginek, dizájnosnak.

Tulajdonképpen a külső és a belső fenemód harmonizál. Sokszor nincs ez így, ezért is megjegyzendő. Mert ugye az RX-8 egy helyes sportkocsi, látszik, hogy erős, látszik, hogy technikás, látszik, hogy egyedi - nem? És bent is ez van. Az uralkodó kardánalagúttal, a derengő, várakozó kijelzőkkel, mutatókkal, a tömzsi váltókarral, mellette a vicces kézifékkel, na ja, meg azzal, hogy nincs hagyományos B oszlop, a hátsó ajtók is középről nyílnak, s hogy két felnőttnek igenis elegendő a hely a második sorban. A sok-sok rotoros motívumról nem is beszélve.

Az RX-8 a gyár szerint annyira Zoom-Zoom, hogy nagyon. Biztos. Tény, hogy időtálló a forma - a honi importőrnek még a következő budapesti autószalonra is érdemes lesz kivinnie, annyian ajnározzák a különleges kialakítást. És még akkor is lesz, ki rácsodálkozik, hogy mindössze 1,3-as a forgódugattyús Wankel-motor, és 192 vagy 231 lóerős, és ez az 1,4 tonnás saját tömeghez nem rossz, sőt. És, hogy hátsókerekes, hogy irányíthatósága példás, felfüggesztésileg elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink, futóműve az LSD részlegesen önzáró differenciálművel zseniális, kikapcsolt DSC-vel pedig az autó pimaszul játszós...

A legfrissebb változattal töltött napok amúgy már nem sürgés-pörgés-forgással, a határok feszegetésével, a sportos élményautózással teltek. Naná, hogy pár felettébb vidám kilométer belefért, de különben igyekeztünk mi ketten, az RX-8 meg én úgy járni, mintha már nem is járnánk, hanem boldog házasságban éldegélnénk dolgosan, megfontoltan, mégis különlegesen, magasról tojva a szürkeségre.

Forrás: [origo]

képek > verseny vs. utcai videó

Hogy 6,4 mp elég a 100-hoz? Hogy 235 a vége? Ja. Elmondtam annak, aki kérdezte. Tudtam, tudom. Azt is, hogy durván 8000 fölé forgatható. Hogy hangja alapjáraton és alacsony tartományban surrogó, később aztán a lágy szellőből tomboló orkán lesz, aha, megvan. Tökjó. Hatodikban 60-nal is az, innen is megindul, ha nem is túl fickósan (5000 felett az igazi). Eeegen, és akkor kijön egy 14-15 literes tesztátlag, ami még mindig messze a 11,4-es gyáritól, de már nem annyira kiborító.

A tesztautó-féle 10 millió feletti ár is is olyan, hogy persze, többzacskónyi pénz, és a többség sajnos sosem teheti meg, hogy. És/vagy ott az MX-5 a feléért. Csak, csak ez az RX-8. A június végi, XI. Országos Mazda Találkozóra nem tudtunk elmenni, jövőre majd megpróbálunk. És ott kíváncsiskodni fogunk, vajon vannak-e gondok a Wankel-technikával? Vagy hülyeség az, hogy állítólag nem egyszerű a javítás (részletekbe most ne menjünk bele). Különben meg annyi díjat zsebelt be a Mazda, és jön, tán feltámad az RX-7-es, szóval minden kerek. És a Mazda továbbra is dobogós a minőséglistán, hát így.

Forrás: [origo]

Importőr: Mazda Motor Hungary Kft.

Mindenesetre egy tulaj véleményét szívesen vennénk, továbbítanánk is. Önnek RX-8-asa van? Legyen olyan kedves és írjon nekünk, hadd tájékoztassuk a közt! Végezetül még sajnálkozzunk közösen, hogy a gyorsasági bajnokságban úgy tetszik, nem lesz komolyabb a Wankel-mezőny. Az a 4-5 autó azért elég szépeket vív a futamokon. És a safety car is RX-8-as, kipufogójából jókora lángnyelveket öltve, kiváló.

ki