Összetéveszthetetlen, egyedi és stílusos hátsót kapott a kompakt Lancia
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A Lancia Delta fénykorának kezdetén még autóskártyákkal bíbelődtem. Később, tizenhat évesen az Autocrossban már egy Alfa Romeo motorral hajtott versenygép szerelésével éltem ki autós szenvedélyemet, amikor az első Deltával találkoztam. Akkor az a tízévesen behozott autó is sok tekintetet vonzott, nem a szépségével, inkább a menetteljesítményének fitogtatásával.
A feltámasztott Delta elődeivel szemben markánsabb külsővel dicsekedhet. Nem lehet beleolvadni vele a tömegautók közé, annak ellenére sem, hogy az alapjait a Fiat Bravótól kapta. Határozott élekkel, lanciás vonásokkal, finoman kidolgozott részletekkel csábít. Még a kétszínűre fényezett karosszéria is inkább harmóniát próbál teremteni, mint vadságot. Első pillantásra is azt sugallja, ez nem a versenypályákra készült. Meg sem próbálnám a budapesti forgatagban leszabályozásig pörgetni az 1.4 literes, turbóval szerelt motort, főleg nem esőben. Arra viszont tökéletesen megfelelőek ezek a körülmények, hogy megnézzük, mit kapunk a százezer forintos felárért rendelhető Techno csomagban. A sötétedésérzékelőn, és a sötétedő belső tükrön kívül esőérzékelő automatát is.
| Hat vb-cím hat év alatt |
Inkább sportos, mint utazóautós a futómű hangolása, de keménynek azért nem mondható. Kormányzásakor határozottan kellett irányváltoztatásra bírni az autót, ezért nagyon hasznosnak találtam a city üzemmódját, amely kitűnően működött, garantáltan nem felejtjük el bekapcsolni parkolásaink során. Hasonlóan jó megoldás a kissé oldalt elhelyezett ködlámpák kanyarfény-funkciója.
Hasonló műszerfal található a Fiat Bravóban is
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A Rábaringhez vezető út elegendő bizonyítékkal szolgált arra, hogy kiderítsük, csak egy leszármazottról van szó, vagy felébresztették a Delta szellemét. Nem is azzal a szándékkal érkeztünk a versenypályára, hogy kíméletlen próbára tegyük az autót - de ki tud ellenállni egy legális gyorshajtásnak? Mi nem tudtunk, másfél órán keresztül kanyarogtunk a pályán. A százötven lóerő elegendő teljesítménynek hangzik a másfél tonna közeli önsúly mozgatásához, a hosszú utakon járó hatfokozatú váltó azonban egyértelműen jelzi, ez már nem a sport-Delta. Hatodik fokozatban viszont már nem kell tovább kapcsolni, és három személlyel is elértük a 190-es sebességet. A fékrendszer még többszöri intenzív lassítás után sem produkált érezhető gyengülést.
Egyértelmű: az új Delta csak névrokonságban áll elődeivel, amit veszteségként is megélhetnek az autórajongók. Ugyanakkor a kategória egyik legstílusosabb, szerethető és élvezhető autója lett.
Műszaki adatok |