Elérte célját Holowczyc, túlszárnyalta a 11 esztendővel ezelőtti teljesítményét, és a hatodik helyen végzett. A helyiek hőse már most alig várja a következő lengyelországi világbajnoki futamot
Vasárnap reggel már csak négy gyorsasági illetve egy rövid szuperspeciál választotta el a Ford versenyzőit egy tökéletes hétvégétől, illetve egy újabb kettős győzelemtől. Loeb pénteki futómű-rongálása után a 13. pozícióból indult a záró napon, legszebb álmaiban sem merült fel számára a pontszerzés lehetősége. Akiknek érdemes volt sietni, az az Ogier-Henning Solberg-Petter Solberg trió volt, akik igen közel álltak egymáshoz, valamint Holowczyc, ő Wilson hetedik helyére pályázott.
Az első szakaszon Ogier győzött, a fordosok különösebb kockáztatás nélkül autóztak, mivel a rájuk egyedül veszélyes Sordo túlcsúszott egy kanyaron, emiatt nagyjából 20 másodpercet vesztett. Egyedül két norvég küszködött komolyabb problémákkal: Petter Solbergnek olaj került a szélvédőjére, ettől alig látott, meg is előzte összetettben a bátyja, az eddig csendes hétvégét maga mögött tudó Ostberg pedig lecsúszott az útról, az Impreza WRC alkalmatlanná vált a folytatásra. Az első kör második pályáját próbálta meg kihasználni Henning Solberg arra, hogy befogja az előtte álló Ogiert. Hiába nyerte meg a szakaszt, alig csökkent a hátránya a fiatal francia mögött. A befutó amúgy rettentő szoros volt, a szakaszgyőztes norvégot és az ötödik időt elérő Holowczycet mindössze mindössze 0,3 másodperc választotta el egymástól. Kiderült, hogy honnan származik az olaj, amely Petter Solberget gátolta a látásban: a Xsara WRC nívópálcája szabadult el a helyéről, a motortér úszott az olajban, a menetszél pedig felhordta a kenőanyagot a pilóta elé.
A hibát gyorsan kijavították a szervizben, ahonnan a mezőny visszarobogott a hosszabb Milki illetve a rövidebb, Tros nevű szakaszra. Az elsőn Ogier alatt megállt a Citroën, negyedik helyről esett ki az ifjú tehetség. Loeb ezzel már a tizedik helyen állt volna, de a csapat vezetősége "megkérte" Novikovot, hogy legyen olyan kedves, és engedje maga elé a világbajnokot. Ez meg is történt, így a kilencedik helyre előrelépő francia már nemcsak a gyártók közti értékelésben számíthatott pontra, hanem egyéniben is, mivel immár Rautenbach állt előtte, aki szintén márkatárs. Az élen a helyzet változatlan volt, Hirvonen és Lavala magabiztosan vezettek, Sordo már messze lemaradt tőlük.
Nem tudta Sordo tartani a lépést a riválisokkal, ám mégis a második helyen végzett. Ezzel megerősítette harmadik pozícióját összetettben, és csapatának is nagy szolgálatot tett
Az utolsó rendes gyorsaságin a sportszerűség szempontjából erősen vitatható, a világbajnoki cím megvédése kapcsán viszont teljesen védhető manővert hajtatott végre Rautenbach-hal a Citroën: a zimbabwei pilóta tizenkét percen át várakozott a pályán, hogy - az egyébként legjobb időt autózó - Loeb megelőzhesse, és a pontot érő nyolcadik helyre kerülhessen. Már csak a szervizpark közelében található szuperspeciál volt hátra, ahová a Ford csapat teljes vezetősége kivonult, hogy pezsgőfürdővel fogadja a kettős győzelmet arató versenyzőit.
Az öröm az utolsó pillanatokban bánattá vált, mivel Latvala - akinek semmiféle kockáztatnivalója nem volt már, akár lépésben is végiggurulhatott volna a 2,5 kilométeres pályán - nekiment egy homokkal teli hordónak, amely nekivágta a pályát övező palánknak. A Focus WRC első futóműve kitört, hiába próbálta a pilóta és navigátora is kétségbeesetten mozgásra bírni az autót, nem jutottak el a célig. Malcolm Wilson, valamint az egész csapat döbbenten figyelte az eseményeket, mivel azonnal végiggondolták, hogy mivel járt Latvala kiesése: még egy ponttal több Loebnek, kettővel több Sordónak, nyolccal kevesebb a Fordnak, és hárommal több a Citroënnek. A dráma teljesen lelombozta a gárdát, volt, aki el is sírta magát.
Túlzás lenne azt állítani, hogy maradéktalan volt Hirvonen öröme a célban. Hiába győzött, Lavala hibája nélkül sokkal sikeresebb hétvégét zárhatott volna a Ford
Hirvonen győzött, Sordo mellé Henning Solberg fért még fel a dobogóra. Negyedik lett végül öccse, ő reggel még a hatodik hellyel is elégedett lett volna. Az ötödik pozíció végül a megbízható ifjabb Wilsonnak jutott, hatodiknak pedig a hazai nézők legnagyobb örömére Holowczyc futott be. A lengyel hazája legjobb WRC-s eredményét érte el, saját maga 1998-as argentíniai hetedik helyét múlta felül. A vasárnap hihetetlen körülmények közt egyre feljebb és feljebb jutó Loeb lett a hetedik, és még Rautenbachnak sem kell üres kézzel hazatérnie Lengyelországból, ha néhány másodperccel is, de Novikov előtt érte be a nyolcadik helyre. Érdekesség, hogy az előző futam pontszerzői közül csak ő és Hirvonen zárta ezúttal is eredménnyel a hétvégét.
Különös izgalmakat hozott a JWRC kategóra is. A világbajnokságot vezető, az első helyért csatázó Kosciuszko két gyorsaságival a vége előtt összetörte Suzukiját, így Abbring győzött Prokop és Bonato előtt. A holland a legfiatalabb JWRC-s futamgyőztes, de igazán Prokop lehetett boldog, aki a dolgok ilyetén alakulása folytán behozta lengyel vetélytársát összetettben, ráadásul ő még két futamon szerezhet pontokat, míg Kosciuszko már csak Finnországban. Célba értek a magyarok is, méghozzá megtartva remek helyüket: az N3-as kategória második helyére hozták be a Fiesta ST-t.
Malcolm Wilson ismét kénytelen volt elgondolkozni Latvala jövőjén. Butaságával nehéz helyzetbe hozta csapatát a finn, a hazai versenyen azonban még biztos ő kapja a második gyári autót
A verseny utáni sajtótájékoztatón máris felmerült, hogy Latvalát elküldi a Ford, de a csapat vezetője, Malcolm Wilson bejelentette, hogy az öt hét múlva esedékes Finn-ralin őt indítja. Mindenesetre az biztos, hogy ennél rövidebbre tervezte Latvala tanulási idejét, aki pályafutása legnagyobb hibáját követte el. Saját egyéni eredményének lenullázásán túl nehéz helyzetbe hozta csapatát - a Citroën 12, a Ford csak 10 ponttal távozik Lengyelországból -, és Hirvonent is, mivel Loeb így összetettben csak egy egységgel van lemaradva.
Maga a verseny viszont remekül mutatkozott be: a szervezés példás volt, a gyors és szűk pályák nagyon tetszettek a mezőnynek, és ritkán látott számú néző követte négy napon át az eseményeket. Rövid nyári szünet után július végén Finnországban folytatódik a sorozat, ahol óriási Hirvonen-Loeb meccsre van kilátás.
A verseny végeredménye:
1. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 3:07:27,5 |
2. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | +1:10,3 |
3. | H. Solberg/Menkerud | Ford Focus RS WRC | +2:05,7 |
4. | P. Solberg/Mills | Citroën Xsara WRC | +2:34,3 |
5. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +4:17,5 |
6. | Holowczyc/Kurzeja | Ford Focus RS WRC | +4:33,9 |
7. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | +19:15,1 |
8. | Rautenbach/Barrit | Citroën C4 WRC | +19:20,6 |
25. | Fischer/Mészáros | Ford Fiesta ST | +61:10,1 |
JWRC:
1. | Abbring/Mombaerts | Renault Clio R3 | 3:35:05,2 |
2. | Prokop/Tomanek | Citroën C2 S1600 | +1:10,2 |
3. | Bonato/Bouloud | Suzuki Swift S1600 | +5:34,5 |
A világbajnokság állása:
1. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 58 |
2. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 57 |
3. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | 39 |
4. | H. Solberg/Menkerud | Ford Focus RS WRC | 27 |
5. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | 25 |
6. | P. Solberg/Mills | Citroën Xsara WRC | 25 |
7. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | 19 |
8. | Villagra/Diaz | Ford Focus RS WRC | 14 |
A világbajnokság állása, gyártók:
1. | Citroën Total World Rally Team | 106 | |
2. | BP Ford Abu Dhabi World Rally Team | 89 | |
3. | Stobart VK M-Sport Ford Rally Team | 60 | |
4. | Citroën Junior Rally Team | 29 | |
5. | Munchi's Ford Rally Team | 18 |
A világbajnokság állása, JWRC:
1. | Kosciuszko/Szczepaniak | Suzuki Swift S1600 | 36 |
2. | Prokop/Tomanek | Citroën C2 S1600 | 36 |
3. | Burkart/Kölbach | Suzuki Swift S1600 | 30 |