Élesedő versenyt hoz a kgfb-kampány

Vágólapra másolva!
Pénteken derül ki, hogy milyen díjakat szabnak a biztosítók a 140 milliárdos kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) piacon. A mostani, utolsónak kikiáltott kampány az eddigieknél is élesebb versenyt hozhat, mégis enyhén emelkedő tarifákra számíthatunk. Új szereplővel bővül ugyan a biztosítók piaca és a válság miatt költségérzékenyebbek az ügyfelek is, a kampány azonban drága és a most megszabott árak közel két évre érvényesek.
Vágólapra másolva!

A korábbi kötelező biztosítási kampányok is jelentős versenyt hoztak, az idei kampány mégis minden eddiginél nagyobb lehet - derül ki a Biztositas.hu elemzéséből. Idén minden biztosító megpróbál a lehető legolcsóbb lenni - bár ez természetesen minden kampányban igaz, de most különösen is az. Ennek fő oka, hogy az idei biztosítóváltási időszakot még nem érintő új kötelező biztosítási törvény január elsejétől hatályba lép, ami már középtávon a kampány jelentőségének csökkenéséhez vezethet.

Nagy lesz tehát az árverseny, melybe idén a nagy biztosítók is várhatóan alacsony díjakkal lépnek be, de lesz olyan szereplő is, amely eddig még nem látott akciókkal, játékokkal, jelmondatokkal próbálja majd felhívni magára a figyelmet. A Biztosítás.hu a biztosítókat kérdezte arról, hogyan készülnek a kampányra.

"Kötelező és casco egy áron"

A Generali csoport két tagja a Generali és a Genertel továbbra is a kármentes ügyfeleket tartja majd fókuszban. A Genertel idén játékos formában is ösztönözni kívánja majd az autósokat a váltásra.

Újítani próbál a legnagyobb hazai egyesületi biztosító, a KÖBE is. Egyedüli hazai tulajdonban lévő biztosítóként a "Magyar biztosító" névvel tűnik fel a kampányban. A névhasználat mellett, a KÖBE egy, a magyar autós társadalom baleset megelőzési készségét fejlesztő programot is indít, melyhez csatlakozó autósokat díjkedvezményben részesíti. A Biztosítás.hu szerint a társaság továbbra is az átlagnál nagyobb kedvezményt ígér majd a gyermekes családoknak és a fiataloknak. A tavaly indított "kötelező és casco egy áron" akciójával pedig komplex megoldást kínál a gépjármű tulajdonosoknak.

A Posta vidéken, a Signal Budapesten erősít

A Posta Biztosító azt ígéri, hogy a tarifája idén is "egyszerű és kedvező" lesz. A fő értékesítési csatornájának számító postahivataloknak ugyanis könnyen átlátható díjszabásra van szükségük, hogy a postára járó autós - az értékesítést végző postai alkalmazott segítségével - néhány perc alatt találhasson magának kedvező díjat.

A korábban Budapesten drágának számító Signal nyitni fog a budapesti autósok felé, de megtartja vidéki díjait is, miközben a kedvezmények számának növelésével igyekszik nagyobb piaci részesedést keresni.

Az idén márciusban a Groupamából és OTP-Granciából létrejött Groupama-Garancia megtartja elődei kedvezményeit (például külön díj megfizetése nélkül nyújt asszisztenciát és balesetbiztosítást a jármű vezetőjére) és újabb ügyfélszegmensek megszólítását is tervezi, amihez új kedvezményeket vezet be. Így ígérete szerint egyes ügyfélcsoportokra még a 2009-esnél is kedvezőbb díjakat fog tudni nyújtani.

Megállhat az árcsökkenés

Az Allianz tavaly már jelentős részt hasított ki a kampányból. A társaság szerint ugyanakkor a jövőben már nem tartható a megszokott díjcsökkenési tendencia, lévén a biztosítókra újabb terhek hárulnak. A társaság véleménye, hogy az ügyfelek egyre jobban átgondolják döntéseiket, és nem a díjak nagysága a legfontosabb számukra: az Allianz a Biztosítás.hu információi szerint így is viszonylag kedvező díjakkal rukkol majd elő.

Az idén új szereplőnek számító - a korábbi TIR állományt átvevő - AIM Biztosító, ahogyan egyéb biztosítási termékeinél (MAI CASCO, kiterjesztett garancia, rész-casco biztosítások), újszerű módon közelítette meg a kötelező kérdését is. Az alapdíjak meghatározásánál a piacon eddig nem alkalmazott tényezőket vezet be és inkább a kockázatarányos díjmeghatározásra helyezi a hangsúlyt, mintsem a jelentős számú, de kismértékű kedvezményekre. A díjakat többek között az online, valamint a casco együtt kötési kedvezménnyel biztosítja.

Az elmúlt két év kevésbé sikeres kampányait követően idén az Uniqa is visszatér a kötelező versenybe. Alapvetően megtartja ugyan a korábbi évek konzervatív díjképzési politikáját, de egyes szegmensekben kifejezetten alacsony díjat fog kínálni. Ezek a szegmensek nem fedik le teljes egészében az Uniqa jelenlegi portfólióját, vagyis a társaság - másokhoz hasonlóan - új területek felé is nyit az idei kampányban.

800 ezren válthatnak

Míg a PSZÁF 800 ezer biztósító-váltóra számít, a CLB Független Biztosítási Alkusz szerint az idén sem éri el ezt a számot az új kgfb-szerződést kötő ügyfelek száma. A CLB szerint stagnálni, vagy enyhén csökkenni fog a biztosítót váltók száma a tavalyi 780 ezerhez képest.

A váltás mellett szól mindeközben, hogy a válság miatt tovább nőtt a költségérzékenység, egyre több háztartásban van internet és új szereplő is érkezett a piacra, ami növelheti az árversenyt. Másrészt azonban már tavaly sem a legolcsóbb biztosítást választotta az autósok közel fele és az elmúlt években váltók mostanra nagyon kedvező díjszegmensekbe tartoznak. A tavalyi váltások számát ráadásul jóval megnövelte a MÁV Egyesület ügyfeleinek kényszerű évközi váltása.

A díjak évek óta tartó folyamatos csökkenése a CLB szerint idén megtörik, már enyhe díjemelkedésre is számíthatunk. Az átlagdíj csökkenése mellett szólhatna ugyan, hogy 2009 első félévében 40 százalékkal csökkent a kárhányad és, hogy az alkuszi kalkulátorokhoz egyre több ügyfél fér hozzá, valamint az új szereplők piacralépése, a biztosítók azonban kénytelenek sokat költeni, mert az idei az utolsónak kikiáltott teljes kampány. Az idén hirdetett díjak pedig közel két évre szólnak, mivel akik jövő év vége felé váltanak, azoknak 2011 végén jár le a biztosításuk. Emellett a személyi sérülések kárkifizetésinek összege az uniós gyakorlat átvétele miatt rohamosan nő és a kgfb garanciaalapba történő milliárdos befizetések is drágítják a konstrukciót.