Kellemetlen meglepetés is érheti azokat a mozizókat, akik be akarnak ülni Brett Ratner Magyarországon forgatott, július 24-én debütáló Herkules-ére: elképzelhető, hogy ha kicsit figyelmetlenek, egy olyan filmen találják magukat, amelyben sem Dwayne Johnson, sem Palvin Barbara nem játszik, ellenben szerepel benne egy John Hennigan nevű ember, aki a szövegét egy fatuskó életteliségével mondja fel Herkulesként. Július 24-én ugyanis nemcsak a 110 millió dolláros Herkules-t mutatják be a magyar mozikban, hanem a Herkules: Feltámadás című, ránézésre körülbelül ZS-kategóriás filmet is.
Utóbbit a The Asylum nevű amerikai filmgyártó cég csinálta, amely kifejezetten arra szakosodott, hogy a hollywoodi blockbusterekhez megtévesztően hasonló című és témájú filmeket gyárt fillérekből (legtöbb filmjük költségvetése nem éri el az egymillió dollárt), melyeket lehetőleg a lekoppintott film bemutatója előtt pár héttel küldenek a mozikba. Nem sokat lacafacáznak: általában négy hónap elég nekik arra, hogy tető alá hozzanak egy filmet.
Természetesen ez cseppet sincs a nagy stúdiók ínyére, az Asylumot már többször beperelték, viszonylag nagy nyilvánosságot kapott például az az eset, amikor 2012 végén, Peter Jackson A hobbit-jának premierjéhez időzítve ki akartak jönni egy Age of the Hobbits című filmmel, mire persze A hobbit-ot gyártó Warner Bros. pert akasztott a nyakukba, így végül kénytelenek voltak átnevezni a filmjüket Clash of the Empires-re. Manapság már nem is igen próbálkoznak mozibemutatókkal, hanem inkább egyenesen DVD-n, illetve interneten terjesztik filmjeiket.
A magyar moziforgalmazásban eddig nem sokszor volt példa arra, hogy bemutassanak egy ilyen koppintásfilmet, bár az ADS Service nevű forgalmazó behozta tavasszal A Föld után című Will Smith-filmet nyúló A Föld után: Apokalipszis-t, de mivel ott kilenc hónap telt el a hollywoodi film és másolata megjelenése közt, ez feltehetően igazából nem fájt senkinek. Az ADS most viszont úgy döntött, tesz egy próbát a Herkules: Feltámadás premierjének a Herkules-re rászervezésével.
A Herkules-t forgalmazó Fórum Hungary vezetője, Farkas Sándor erre reagálva elmondta nekünk, hogy "ez egy nagyon csúnya jelenség, ami, reméltem, hogy elkerüli a magyar mozikat. Ennek a stúdiónak a tevékenysége semmi másról nem szól, mint hogy meglovagolva a nagy film kampányát, átverjék a fogyasztót, és így szerezzenek bevételt. Nekünk is kárt fognak okozni, és előre sajnáljuk azokat a nézőket, akik be fognak dőlni nekik. A jelenlegi magyar mozipiacon arra van legkevésbé szükség, hogy a nézők átverve érezzék magukat."
Farkas szerint ez alapvetően fogyasztóvédelmi kérdés, és elárulta, hogy most mérik fel a lehetséges kommunikációs és jogi lépéseket, amelyeket megtehetnek. Hozzátette, hogy számukra a helyzet elfogadható megoldása lenne például az, ha az ADS néhány héttel későbbre halasztaná a Herkules: Feltámadás bemutatóját. Az ADS vezetőjét cikkünk megjelenéséig nem tudtuk utolérni, de információink szerint a forgalmazó azzal érvel az ügyben, hogy nem átverni akarják az embereket, csupán azt a filmrajongó réteget kívánják kiszolgálni, amelyik vevő a ZS-kategóriás alkotásokra.