Két darab Zastavát adtak el tavaly Horvátországban

Vágólapra másolva!
A horvát autópiacon minden rekord megdőlt 2003-ban: összesen 74 969 gépjárművet helyeztek forgalomba, 4085-tel többet, mint a megelőző évben. A legkedveltebb márka a Renault volt, a volt jugoszláv favoritból, a Zastavából azonban csak kettőt értékesítettek.
Vágólapra másolva!

A francia autógyártó 12 609 autót adott el, ami 16,8 százalékos piaci részesedést jelent, a horvát Promocija Plus piackutató-intézet szerint. A második Opel 10 212 autót adott el, így piaci részaránya 13,6 százalék lett. A sorrendben ezután két francia autógyártó, a Citroen és a Peugeot következett. A listán ötödik Volkswagen részaránya 9,5 százalék, 6409 eladott autóval.

Horvátországban az utóbbi három évben összesen 216 565 új autót értékesítettek. A horvát utakon összesen futó autók átlagéletkora még így is 10,9 év. A horvát kereskedelmi kamara számításai szerint a következő öt évben 385 ezer gépjárművet adnak el Horvátországban.

Nem menő a szerb gyártmány

A horvát autópiac alapvető átalakuláson megy át. A szerb Zastava autógyár tavaly 2 (azaz kettő) autót adott el Horvátországban. A Zastava volt a legkeresettebb autómárka az egykori Jugoszláviában. 2001-ig a horvátországi autóutakon is a Zastava volt a legnépszerűbb. A horvátországi háború kezdete, 1991 óta többé már nem árusították Horvátországban. 2001 óta a Volkswagen vette át az uralmat a horvát utakon.