Kapós a román infrastruktúra

Vágólapra másolva!
Gigabefektetést terveznek az arabok Constantában, de a kínaiakat is érdekli a román tengerhajózás. Az invesztíciók révén Románia jelentősége alaposan megnő a tengeri áruszállításban.
Vágólapra másolva!

A Dubai Ports World kikötő-üzemeltető társaság a következő öt évben egymilliárd dollárt fektetne be Romániában. A dubai cég infrastrukturális beruházásokat valósítana meg Constantában, Bukarestben, Kolozsváron és Iasiban. A beruházások révén a jelenlegi 2 százalékról 5 százalékra növekedne a Románián keresztül Európába tengeri úton érkező árucikkek részesedése.

A romániai tengeri hajózás iránt Kína is érdeklődik: a héten szerdán közölte a világ hatodik számú tengeri konténerszállítója, a kínai China Shipping Container Lines (CSCL), hogy csütörtöktől heti hajójáratot indít a romániai Constanta és Shangaj kikötője között. A hajók az utat 21 nap alatt teszik meg, elsősorban fűrészárút, vegyipari termékeket, műtrágyát, bort, illetve különböző gépeket és berendezéseket fognak szállítani.

Az Asia-Black Sea Express (ABX) beindításának célja a kínai cég romániai képviselője szerint nemcsak az, hogy bővítsék a két ország közötti kereskedelmi forgalmat, hanem az is, hogy Kína erősítse jelenlétét a rohamosan bővülő fekete-tengeri szállításban.