Vágólapra másolva!
Persze a növekedés a volumenhez képest minimális, és jórészt az alacsony bázis miatt van. Még mindig főleg a cégek vásárolnak, a 2008-as forgalom pedig továbbra is elérhetetlen álom.
Vágólapra másolva!

A magyarországi autópiac már az ötödik gyenge éven van túl, és bár az idén mutatkoztak az élénkülés apró jelei, még 2014-ben is csak óvatos optimizmus indokolt - értékelte az újautó-piac helyzetét Eppel János, a legnagyobb piaci részesedésű importőr cég, a Volkswagen konszern márkáit értékesítő Porsche Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója csütörtökön Budapesten.

Az ügyvezető tájékoztatása szerint összesen mintegy 2000-rel több autót adnak el, valamennyi márkájuk növelni tudta eladásait tavalyhoz képest. A Skoda és a VW őrzi helyét a márkák népszerűségi listájának élén, váltakozva az első négy között szerepel évek óta, az Audi pedig a prémiumszegmensben piacvezető Magyarországon.

A magyar piacot továbbra is a flottavásárlás tartja mozgásban, a vevők 75-80 százaléka cég. A privát ügyfelek érdeklődése ugyanakkor az idén élénkült kissé, amelynek alapja az, hogy több tízezer potenciális vevő halogatja a vásárlást az elmúlt évek óta, kivárnak a bizonytalan gazdasági környezet miatt. A piaci felmérések szerint ezek a vevők óvatosak, de előbb-utóbb meg fognak jelenni a kereskedésekben, különösen, ha újra javulnak a finanszírozási lehetőségek.

Az ügyvezető igazgató jelezte, hogy 2013-ban javuló jogszabályi környezet segítette az autópiac éledését, ilyen lépés volt például a cégszerű használatnál a javítások áfájának részbeni visszaigényelhetősége, valamint hogy a cégautóadót a használó fizeti, így levonható.

Eppel János esélyt lát a privát vásárlások növekedésére a kedvező hitelkonstrukciók feléledésével is. Becslése szerint a pozitív jelek mellett is legalább három év kell ahhoz, hogy a magyarországi autópiac jó ütemben induljon felfelé az idei mintegy 62 ezer darabról, bár arra nem lát esélyt, hogy akár csak a 2008-ben elért 158 ezer darabos szintre visszaálljon az értékesítés.