Augusztus 20-án már az új gépével parádézna a Sólyom Airways

Vágólapra másolva!
A Sólyom Airwaysben nincs állami tulajdon, de azért felajánlották, hogy az augusztus 20-i légiparádén már az első géppel átrepülnének a Duna felett. Kedden hat repülő lízingeléséről írt alá szerződést a Sólyom vezetője.
Vágólapra másolva!

A Sólyom Airways hat repülőgép lízingelésére írt alá szerződést Londonban - közölte Vágó József, a légitársaság vezetője, hozzátéve, hogy még augusztus 20-a előtt Budapestre érkezik az új magyar légitársaság első gépe.

Vágó József kiemelte, hogy a Sólyom Airways már szerdán reggel beköltözik irodáiba a budapesti Liszt Ferenc-repülőtéren, és még augusztusban megkezdi a jegyek értékesítését járataira. Arra a kérdésre, hogy mikor indul az első járatuk, Vágó József azt mondta, az indulás nem csak rajtuk múlik, a gépek üzembe helyezése és magyar lajstromba vétele a légügyi hatóság feladata.

"Mi a magunk részéről az első gépet idehozzuk augusztus 20-a előtt, folyamatosan bejön a hat gép, és szeretnénk velük minél hamarabb elindulni" - fogalmazott Vágó József.

A Sólyom Airways 6 repülőgéppel indul el még az idén, de 2017-re már 50 gépes flotta szerepel a terveikben - mondta Vágó József, aki jelenleg is Londonban tartózkodik, és további gépek lízingelése kapcsán újabb tárgyalásokat folytat.

Azt mondta, felkínálják a kormányzatnak, hogy augusztus 20-án, a nemzeti ünnep alkalmából a légi parádén átrepülnek az első géppel a Duna felett.

Charterjáratok és menetrend szerinti járatok indítását is tervezik, elsősorban európai, azon belül pedig alapvetően nyugat-európai célpontok felé - fűzte hozzá.

Vágó József szólt arról is, hogy a hat repülőgép üzemeltetéséhez a kezdéskor 350-400 munkatárssal kell rendelkezniük, de egy hónapon belül 700-ra növelik alkalmazottaik számát. Az utaslétszámot 2014-ben 3 millió, 2017-re pedig már 8 millió utasra becsülte.

A légitársaság vezetője elmondta, hogy egyesült arab emirátusokbeli és ománi befektetők finanszírozzák a működést, de maga a Sólyom Airways három magyar magánszemély tulajdonában van, ők hárman finanszírozták - több száz millió forintos beruházással - a társaság eddigi indulását és működését. Kiemelte, hogy a társaságban az államnak "semmiféle közreműködése nem volt eddig, és nem is lesz (...), az állam nem lesz tulajdonos".

Vágó József azt is megerősítette, hogy a Sólyom Airways az Aeroplex Közép-Európai Légijármű Műszaki Központ Kft.-re és a korábbi Malév földi kiszolgáló cégére, a Malév Ground Handling Zrt.-re is vételi ajánlatot nyújtott be, erre a tulajdonos magyar államtól még nem kapott visszajelzést.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) azt közölte, hogy a Légügyi Hivatal vizsgálja a Sólyom légitársaság alapítására benyújtott kérelmet, és erről határozatot hoz. A légitársaság alapításához két alapvető hatósági engedély szükséges: egy üzemben tartási és egy működési engedély, de kell egy műszaki alkalmassági engedély is.

A Sólyom légitársasággal kapcsolatos hatósági eljárások folyamatban vannak, azonban kereskedelmi légi személyszállításra jelenleg nem rendelkezik engedéllyel a társaság - közölte az NKH. Hozzátette, a hatósági eljárások szakszerű lefolytatása körülbelül 90 napot vesz igénybe, de a tényleges engedélyezés ideje nagyban függ attól, hogy a kérelmező az előírt dokumentumokat megfelelő tartalommal és szakmaisággal terjeszti-e be a hatóságnak.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!