Tizenötmillió forintos bírságot szabott ki a magyarországi McDonald'sra a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert 2012. január 1. és 2013. február 12. között megtévesztő módon reklámozta egyes csirkehúsos termékeit – olvasható a szervezet honlapján.
A GVH szerint az átlagos fogyasztók számára nem derülhetett ki a reklámokból, hogy a grillként vagy grillezettként megjelölt csirke (panírozott csirke, csirkemellcsíkok stb.) nem pusztán csirkehúst, hanem például csirkebőrt is tartalmaz. Ezen kívül olyan technológián, átalakításokon mennek át (darálás, felbontás, pácolás, formázás), amelyek hatással vannak a húsállományra.
A GVH szerint különösen a képi megjelenítések alapján gondolhatta a fogyasztó, hogy "a bőr nélküli csirkehúsból készült termékek grillezésen, illetve panírozáson kívül nem estek át más feldolgozáson".
A McDonald’s közleményben reagált a GVH döntésére. A társaság úgy véli, nem tévesztette meg a fogyasztókat az eljárásban vizsgált csirkés termékei kommunikációjával. „A versenyhivatali eljárás során bebizonyítottuk, hogy minden tekintetben az érvényes szabályozásnak megfelelően jártunk el, és valamennyi vonatkozó hazai és EU-s jogszabályt betartva hirdettük és értékesítettük termékeinket. Az eljárás során kifejtett álláspontunkat fenntartjuk, és a Versenytanács határozatának bírósági felülvizsgálatát kérjük.”
A cég ezen felül azonnali helyreigazítási kérelemmel fordul a GVH-hoz, ugyanis szerinte valótlan állítás, és a Versenyhivatal is tévesen tette közzé, hogy a panírozott termékek és a csirkemell csíkok nevű termékei darált csirkebőrt tartalmaznának. A grillezett csirkehúsos termék tartalmaz csirkebőrt, az anatómiai aránynál kisebb mértékben. A bőr hozzáadására ennél a terméknél azért van szükség, hogy a hús élvezeti értéke megmaradjon, ne váljon szárazzá a grillezést követően – áll a közleményben.