Az internetes értékesítési forma népszerűsítését Magyarországon az Extreme Digital (edigital) alkalmazza először a tengerentúlon a téli bevásárlási szezon nyitányának tekintett Fekete Péntek (Black Friday) mintájára.
Éjféltől reggel 8-ig félmillióan keresték fel az Extreme Digital oldalát. Az online áruház az Origóval azt közölte, szervereiket előzetesen felkészítették a szokásos terhelés 5-szörösére, ám a forgalom, több mint 30-szorosa volt az átlagosnak.
Az online vásárlók által rendelt termékek ára már délelőtt meghaladta azt az összeget amit egész napra várt az edigital.hu. A cég azt közölte az Origóval, mindent megtesznek azért, hogy azok a látogatók is élhessenek a Black Friday jelentette különleges kedvezményekkel, akik eddig szervereik túlterheltsége miatt nem juthattak be az oldalra.
Az Extreme Digital arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy az interneten könnyebb, egyszerűbb, és kényelmesebb vásárolni. A Fekete Péntek eredeti üzleti modelljének lényege, hogy az áruházak haszonkulcs nélkül, akár veszteséggel is igyekeznek minél több vevőt az áruházba csábítani.
Ennek megfelelően az Extreme Digital is 20-30 százalékos, esetenként 70 százalékos árengedményt ad 300-350 árucikkre. A Fekete Péntek Magyarországon is a karácsony főpróbája lehetne.