Három év után újra nyereséges évet zárt a Peugeot üzemi szinten, ráadásul az optimizmust tovább erősíti, hogy a elemzői várakozást is sikerült túlszárnyalnia Európa második legnagyobb autógyártójának.
Számok tükrében a Peugeot:
Az eredmény száznyolcvan fokos fordulatában az autógyártónál bevezetett költségcsökkentési lépések, mint gyárbezárás, leépítés, bérek befagyasztása, illetve eszközeladások játszottak kulcsszerepet. Ráadásul itt még nincs vége a folyamatnak, ugyanis 2016-ra 12 százalékra csökkentené a munkabérek bevételekhez viszonyított arányát a tavaly 13,4 százalékról.
Közel 3 millió Peugeot és Citroen kelt el
2014-ben összesen 2,94 millió gépjárművet értékesített világszinten a Peugeot Csoport, 4,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ennek ellenére a tavalyi értékesítési adat még mindig 18 százalékkal alulmúlja a 2010-es adatot, amikor is 3,6 millió autót tudott eladni Európa második számú gyártója.
A növekedést elsősorban Kína (+31,9%) biztosította, ahol immáron több autót sikerült eladnia, mint hazai piacán. 734 ezer értékesített járművével pedig a világ legnépesebb országa lett a Peugeot legnagyobb piaca. Ráadásul ne feledjük, hogy helyi partnerével, a Dongfenggel igen impozáns célt tűztek ki korábban, 2020-ig ugyanis 1,5 millió darabra kívánják felpörgetni éves autóeladásukat.
Mit vár 2015-től a Peugeot?
Kedvező fejleményként értékelhető, hogy a főbb piacaitól egyaránt kisebb nagyobb növekedésre számít a francia autógyártó vezetése. Habár az egyelőre még eladások javát adó európai régiótól kisebb, 1 százalék körüli bővülésre számítanak, addig az immáron legnagyobb piacnak számító Kínában 7 százalékos fellendülés várható. Eközben Latin-Amerika 10 százalékos, míg Oroszország 30 százalékos visszaesést produkálhat idén.
Ezen kívül a menedzsment továbbra is 2 százalékos üzemi eredményhányadot szeretne felmutatni 2018-ban az autógyártással foglalkozó részlegén, melyet középtávon (2019-2023) 5 százalékra kívánna feltornázni.
Gyorsít a Peugeot
Pozitívan fogadták a befektetők a Peugeot jelentését, aminek köszönhetően már 4 százalékos pluszban, 14 euró felett is járt az árfolyam. Ha sikerülne a kulcsszint közelében ragadnia, akkor akár az is előfordulhat, hogy három és fél éves csúcson zár az árfolyam.
Szárnyal az európai autóipar
Idén eddig egyáltalán nem lehet okuk a panaszra az európai autóiparba fektető befektetőknek, hiszen a részvények egytől egyig bő kétszámjegyű emelkedést mutatnak. A mai megugrásnak köszönhetően a Peugeot áll a legfényesebben, több mint 36 százalékos szárnyalást teljesítve, megelőzve a Renault és Fiat Chrysler párost. A teljesítményben igen fontos szerepet játszik az európai autóipar fellendülése, januárban már a 17. hónapban számoltak be növekvő értékesítésről a gyártók.