A gazdasági fellendülés jele, hogy rövidülnek a frizurák

Jennifer Lawrence
Vágólapra másolva!
A gazdaság talpra állását jelzi, hogy újra divatba jöttek a rövidebb frizurák – állítja a Daily Mail szerzője. Ugyanis ez azt jelzi, hogy az embereknek több pénze és ideje van fodrászhoz járni.
Vágólapra másolva!

A brit napilapnak Stuart Phillips „celeb-fodrász” nyilatkozott, aki többek között Serena Williams és Jamie Oliver haját is vágta. Phillips úgy látja, az utóbbi időben divatba jöttek a rövidebb női frizurák, ami a gazdasági fellendülés jele, mivel viselőiknek sokkal gyakrabban kell fodrászhoz járniuk, és több hajápoló készítményt (zselé, kondicionáló) vásárolnak azoknál, akik a hajukat hagyják hosszúra nőni.

Nem csak Hollywoodban

Mint írják, mostanában számos híresség váltott rövidebb frizurára, többek között Scarlett Johansson, Kristen Stewart és Kim Kardashian. A női sztárok nagy része az úgynevezett „lob” (long bob, hosszú bubifrizura) stílust választotta, ennek az ápolása pedig kifejezetten idő- és kozmetikum-igényes. Phillips szerint az utóbbi hónapokban gyorsan fogytak a hajápoló termékek, miközben egyes kliensei volt, hogy négy-hat hetente is meglátogatták, hogy karban tartsák a frizurájukat.

Jennifer Lawrence is rövidebb hajra váltott idén Forrás: AFP/Kevin Winter

„A rövid hajat formában kell tartani” – magyarázta Phillips. „Hosszú hajjal sok nő hónapokig nem meg fodrászhoz.” A Daily Mail szerint a rövid haj nemcsak a hollywoodi színésznők körében jött divatba. Drew Foster, a londoni Foster Hair & Beauty fodrászszalon tulajdonosa elmondta, a trendet hétköznapi kliensei közül is egyre többen követik.

Húszezer forint egy hajvágás Londonban

„A lányok rövidebb hajra váltanak” – mondta a Daily Mailnek, hozzátéve, hogy a most divatos bubifrizura vágása 48 fontba (20 000 forintba) szokott kerülni, és a viselői átlagosan hathetente jönnek vissza újabb vágásra. Ennek ellenére szerinte az új divat „inkább a modernitás jele”, mint a gazdasági változásé. „Eddig úgy volt, hogy a nők hosszú, a férfiak rövid hajat viselnek. Végre, 2015-ben ezek a dolgok megváltoznak” – fogalmazott. Egyébként ő úgy tapasztalta, hogy a fodrászszalon látogatottsága a gazdasági válság alatt sem esett, „a nők ilyenkor is adnak magukra”.