A földművelésügyi miniszter rendelete előírja, hogy a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elindítsa a Közösségi Marketing Alapot, amelynek célja „a fogyasztók több, gyakoribb és tudatosabb tej és tejtermék fogyasztásra való ösztönzése, a gyermekek, a fiatalok tej és tejtermék fogyasztásra motiváló nevelésének támogatása, segítségnyújtás az egészségtudatos táplálkozás kialakításában, a tej és tejtermékek fogyasztásának megszerettetésével, valamint a tejtermékek sokféleségének és egészséges táplálkozásban betöltött szerepének bemutatásával.”
Az alapot részben a tej és tejtermék-forgalmazóknak kell finanszírozni, minden évben a nettó árbevételeik fél ezrelékét fizetik majd be. Ez a nagyobb tejtermelők esetében százmilliós veszteséget jelenthet: a tavaly 37 milliárdos bevételt szerző Alföldi tej 175 millió forintot, a 210 milliót, a Tolnatej 115 milliót veszíthet.
Az alapba való fizetésnek csak a kisebb termelők, forgalmazók mentesülnek: a rendelet szerint azok, akinek a bevétele nem haladja meg az évi 50 millió forintot, mentesül a befizetési kötelezettség alól.