Simicska Lajos már kiszámolta, hogy az eddigi összeg ötszörösét, milliárdos nagyságrendű reklámadót kellene fizetnie médiaérdekeltségeinek az új tervek szerint, de az üzletember az Origónak azt mondta, ez a harc nem a pénzről, hanem az elvekről szól.
Nem az adóteher növekedése zavarja ugyanis a jobboldali médiatulajdonost, hanem a kiszámíthatatlanság. „Mi lesz akkor, ha Orbán Viktor egyszer csak megvakarja a fejét, és kitalálja, hogy a duplájára emeli a kulcsot" - vetette fel.
Úgy vélte, "Orbán kudarcot vallott az RTL Klubbal szemben a médiaadóval, de ennek beismerése helyett ragaszkodik az ötlethez, és a várt bevételhez, így szétteríti a terhet a médiapiac kisebb szereplői között".
Ám a kormány részéről sem a pénzről szól a dolog - állapította meg, hanem meglátása szerint a magyar médiapiac feletti befolyásszerzésről.
Mint mondta, a miniszterelnök három csoportra osztja a médiaszereplőket: a kormányzattal teljes egyetértésben lévőkre, a kritikai hangúakra és az ellenségekre, célja pedig az, hogy ezek közül csak az első kategória maradjon, a többieket ellehetetleníti.
„Én ebben nem vagyok partner, ezzel nem értek egyet, mert ez a megközelítés elveim ellen való" – jelentette ki. Simicska Lajos megerősítette, amit a Népszavának is nyilatkozott, miszerint a kormány javaslata totális médiaháborúhoz vezet.
Azt nem akarta minősíteni, hogy nyilatkozata figyelmeztetés vagy fenyegetés, mindenesetre kitart e mellett, amire egyelőre Orbán Viktor környezetéből vagy a kormány részéről reakciót nem kapott. Az Origo azon kérdésére, hogy ebben a totális háborúban vajon melyik fél megy tönkre előbb, azt válaszolta: ő nem hátrál meg, majd meglátják, ki bírja tovább.