Tarlós István úgy fogalmazott, hogy Brüsszelben közölték a napokban a helyettesével: "Nemcsak, hogy benne volt a megállapodásban és az uniós bizottság határozatában (...), hanem egyenesen a korábbi városvezetés ajánlotta a dugódíjat az Európai Unió számára," Ezt most az EU hivatalosan be is jelentette – fűzte hozzá.
Tarlós István hozzátette: „Most valóban küzdünk azért, hogy esetleg el lehessen hagyni a dugódíjat." Mint mondta, nem tudja, hogy az EU eltekint-e a dugódíjtól, vagy nem. "Jogában áll nem eltekinteni" – mutatott rá a főpolgármester, megjegyezve: folynak az "egyezkedések", "van egy hallgatólagos határidő-módosítás".
Tarlós István közölte, nem született még semmilyen döntés a dugódíjjal kapcsolatban, sem a zónahatárokról, sem a díjak mértékéről. Három alternatíva van a zónahatárokra, azok között van a Hungária körúti zónahatár. A három közül ez az egyetlen életképes – mondta a főpolgármester, hozzátéve: ez nem azt jelenti, hogy ilyen döntést hoztak volna, pusztán csak az az egy életképes.
Tarlós István szólt arról is, hogy nem hiszi, hogy ebben a ciklusban várható a Déli pályaudvar kiváltása. Hozzátette, a pályaudvarokról nem a fővárosnak, hanem az állami irányítás alatt álló Magyar Államvasutaknak kell döntenie. „Ezek a fejpályaudvarok, különösen a Déli, ma már nem a legjobb helyen vannak. Bizonyos értelemben ésszerű volna Kelenföldre áthelyezni."
Hétfőn ellenzéki képviselők a fővárosi felújítások időzítése, a dugódíj mértéke és a fizetős övezetek határainak kijelölése ellen is tiltakoztak a városházán. Tokody Marcell a Fővárosi Közgyűlés hétfői ülése előtti sajtótájékoztatóján arról beszélt, pártja szerint kizárólag a Fideszen és nem az Európai Unión múlik, hogy Budapesten milyen feltételekkel vezetik majd be a dugódíjat.