A CBA Príma kategóriájú üzleteinek logójáról eltüntetik a CBA márkajelzést. A két márka
csak kommunikációs szinten válik szét,
így továbbra is egy bolthálózathoz tartoznak. Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója szerint az a cél, hogy növeljék az üzlettípus márkaismertségét. A Príma-üzletek külső és belső arculatát leszámítva semmi sem fog változni.
A CBA három márkatípusú üzletet működtet: az általános CBA-logósakat, a CBA Cent diszkontüzleteket és a Príma prémiumboltokat. „A jövőben azt szeretnénk elérni, hogy ez a három kategória hangsúlyosabban elkülönüljön egymástól. A Príma márkanév bolttípust takar, nem pedig termékeket" – mondta Fodor.
Azaz a Prímákban nem feltétlenül jobb minőségű termékeket lehet kapni, mint a CBA-kban. Az üzletek működnek magasabb szakmai és műszaki sztenderdek szerint. Ez a bolt belső kialakítására, az áruválasztékra és a személyes kiszolgálásra vonatkozik. Az üzlet típusa nem befolyásolja a kínálatot, a helyi igények viszont igen. Mivel franchise-ról van szó, előfordul, hogy az árak is eltérnek: a cég franchise-partnerei szabadon határozhatják meg az árakat. Ennek ellenére bizonyos termékeknél azonos árakat alkalmaznak, például akcióknál.
A méret a lényeg
A Tescónak is három üzlettípusa van Magyarországon, ezek méret szerint különböznek egymástól. A legkisebbek az Express-üzletek (1000 m2-ig), a Tesco szupermarketek közepes nagyságúak (1000-3000 m2), a hipermarketek pedig a legnagyobbak. Az üzlettípusok kínálatában is vannak különbségek, ami a méretből adódik. Minél kisebb egy áruház, annál kevesebb nem-élelmiszer termék kapható.