A Közgép egy hidat, méghozzá egy kerékpáros hidat építhet közpénzen, uniós forrásokból. Az Etyek–Gyúró–Tordas–Martonvásár–Ráckeresztúr–Ercs vonalon haladó kerékpárút fejlesztéséhez kapcsolódó kerékpáros híd megépítésére nettó 9,77 millió forintot nyert a Közgép, derült ki a hirdetményből.
Ez az eredetileg becsült 7,1 milliós összegnél 2,67 millióval több, de még így is a legolcsóbb ajánlat a beérkezett 7 ajánlat közül.
Volt olyan cég, amely ugyanezt a munkát 25 millióért vállalta volna.
Simicska Lajos cége legutóbb három hónapja, februárban nyert közbeszerzést. Azt megelőzően évekig szinte minden hónapra jutott legalább egy olyan tender, amit a Közgép – egyedül vagy egy konzorcium tagjaként – megnyert. A Közgép februárban a kerékpáros hídnál összehasonlíthatatlanul nagyobb projekthez nyert el közpénzt: 2,96 milliárdért a Tokaj Konzorcium tagjaként építhet Bodrogkeresztúron szeméttelepet.
A Közgép a korábbi milliárdos tenderek helyett most csak egy 10 méter hosszú, 3,56 méter széles kerékpáros hidat építhet a Szent László-patak felett, Tordas és Gyúró között, a Petőfi Sándor utca mentén. Ott a Google térképén csak a patak egyik ága látszódik:
Egészen pontosan a közbeszerzési értesítő szerint Tordas és Gyúró között, „a Szent László patak mentén épülő kerékpárút Tordas, Petőfi Sándor utcai szakasz 0+184,70 km szelvényében, a Szent László patak felett, annak 22+998 szelvényében” kell felhúzni a kerékpáros hidat. A fenti térképen a Szent László patak egyik ága látható bő 200 méterre a pataktól.
További képeket a Szent László-patakról itt talál.
Tavaly a negyedére estek vissza a Közgép állami megrendelései, és – eddig – idén sem Simicska Lajos cégének áll a zászló a közbeszerzéseken. 2014-ben hiába írtak ki kevesebb építési beruházásra pályázatot, mint egy évvel korábban, a Közgép visszaesése a közbeszerzéseken igencsak szembetűnő.
Az elmúlt hónapok történései után úgy fest, egy másik híddal pedig bajba került a Közgép. A kormány ugyan szeretné befejezni az autópálya építését, a mikéntről májusban döntenek. Az még kérdés, hogy mikor és milyen minőségben, autópályaként vagy autóútként folytatódhat az Abony és Fegyvernek közötti útszakasz építése.
Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára április elején jelentette be, hogy az Európai Bizottság regionális főigazgatóságának munkatársai jelezték a magyar kormánynak, hogy az M4-es autópálya fejlesztésénél felmerül a kartellgyanú, ami lehetetlenné teszi a projekt uniós finanszírozását.