A csalók legújabb módszere az, hogy SMS üzenetekkel csalják ki az emberektől a bankkártyájuk és a bankszámlájuk adatait, figyelmeztet közleményében a brit Financial Fraud Action (FFA) szervezet.
Az SMS-eket a csalók úgy változtatják meg, hogy úgy tűnjön, a feladó a kiszemelt áldozat bankja. Így a telefon az üzenetet akár a banktól kapott többi SMS közé teheti, amitől az még inkább eredetinek tűnhet.
A csalók alapvetően két módszert használnak. Az egyik az, hogy
a kamu SMS-ben felszólítják az áldozatot, hívjon fel egy telefonszámot, vagy látogasson meg egy weboldalt, mert a bankszámlája veszélyben van.
A honlapon vagy telefonon keresztül aztán kicsalják az adatokat, amikkel hozzáférhetnek a bankszámlához.
A másik módszer úgy működik, hogy az SMS-ben csak figyelmeztetik az áldozatot, hamarosan telefonhívást fog kapni a bankja csalásokkal foglalkozó osztályától, mert baj van. A csaló nem sokkal később felhívja az áldozatot a bankja nevében, és megpróbálja kicsalni tőle az adatait.
A bankok valójában soha, semmilyen körülmények közt
nem kérik el telefonon vagy SMS-ben az ügyfeleik PIN-kódját vagy online banki szolgáltatásokhoz használt jelszavát,
figyelmeztet az FAA. Azt sem kérik soha, hogy egy SMS-be ágyazott linket követve frissítsék a személyes adataikat. És azt sem, hogy biztonsági okokból utalják át a pénzüket egy másik számlára. Aki ilyesmivel találkozik, az biztosan nem a bankjával kommunikál.
Általában véve érdemes óvatosnak lenni, úgy a legkönnyebb elkerülni az átveréseket, ajánlja az FAA: