A Budapesti Közlekedési Központ tavaly decemberben írt ki tendert egy XXIII. kerületi felüljáró, a GOH-csomópont (Grassalkovich út–Ócsai út–Haraszti út) felújítására.
Azonban Simicska Lajos cégét kizárták, mert a BKK nem hitte el a Közgép érvelését. A cég arra hivatkozott, hogy a felújítandó felüljáró mindössze másfél kilométerre van a Közgép telephelyétől és szerelőcsarnokától, így szállításra, tárolásra, felvonulásra alig kellene költeniük.
Úgy tűnt, hogy 238 millió forinttal fizet többet a főváros csak azért, mert a BKK a Közgépet kizárta, és a drágább ajánlatot fogadta el.
A BKK korábban azt írta az Origónak, hogy az eljárásba bevont igazságügyi szakértő szerint a legalacsonyabb összegű ajánlatot adó Közgép ajánlattevő ára kirívóan alacsonynak minősíthető, mivel az eredetileg becsült érték helyett
37 százalékkal olcsóbban vitte volna a munkát,
ezért a Közgép ajánlatát érvénytelennek nyilvánították.
Azonban a Közgép megtámadta a BKK döntését a Közbeszerzési Döntőbizottságnál, amely helyt adott Simicska Lajos cégének.
A döntőbizottság megsemmisítette a BKK korábbi döntését,
és az eljárás folytatását ahhoz a feltételhez kötötte, hogy a BKK megfelelően alkalmazza a közbeszerzési törvényt, derült ki a határozatból.
A BKK azonban nem úszta meg ennyivel: mint ajánlatkérőt 500 ezer forint pénzbírságra kötelezte a döntőbizottság. A Közgép visszakap 7,5 millió forint igazgatási szolgáltatási díjat, amelyből 200 ezer forintot a BKK-nak kell állnia.
A határozatból az is kiderült, hogy a döntőbizottságnak nem a Közgép kizárásával volt baja, hanem azzal, hogy az ajánlatkérő BKK nem az árindokolást vizsgálta, hanem az ajánlati árak árszintjét viszonyította a mérnökárhoz. A következtetéseit anélkül vonta le, hogy az árindokolásban előterjesztett kérelmezői adatokat és indokokat érdemben megvizsgálta volna, olvasható a határozatban.
Miután a BKK-nak új összegzést kell készítenie, és ha a Közgépet nem zárják ki (újra), szinte biztos, hogy Simicska Lajos cége nyeri a tendert, hiszen a kiírásban az szerepelt, hogy az értékelési szempontok között a nettó ajánlati ár számít a leginkább (90), míg a teljesítési határidő (10) legkevésbé.
A Batthyány téri HÉV-állomás födémlemezének megerősítését a Bem Tram Konzorcium végezheti nettó 244,1 millió forintért, derült ki a Közbeszerzési Értesítőből. Ezt a tendert is a BKK írta ki. A teljes projekt a „Budai fonódó villamosközlekedés megteremtése, Bem rakparti ág megvalósítása” címet viseli, és a KÖZOP keretén belül 68,3 százalékos uniós támogatást élvez.
A Bem rakparti ágra kiírt közbeszerzést a BEM Tram Konzorcium nyerte meg 2014-ben, közel nettó 4,4 milliárd forinttal, írja az MTI. Amikor kiderült, hogy a HÉV-alagút födémje megerősítésre szorul, a beruházó BKK a teljes munka kivitelezőjétől kért ajánlatot erre a feladatra. A konzorcium tagjai SWIETELSKY Vasúttechnika Kft., a STRABAG Általános Építő Kft. és a KÖZGÉP Építő és Fémszerkezetgyártó Zrt..