Az A-Híd Zrt., a Swietelsky Vasúttechnika Kft. és a Mészáros és Mészáros Kft. alkotta Kikötő Konzorcium nyerte a Győr-Gönyű kikötő fejlesztésére kiírt pályázatot, egészen pontosan a „Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő infrastrukturális továbbfejlesztése megvalósításához szükséges kiviteli tervek elkészítésére és építési munkák elvégzésére” kiírt tendert, derült ki az uniós közbeszerzési értesítőből (TED).
A munkákra nettó 6,89 milliárd forintot nyertek el,
ami majdnem másfél milliárddal drágább, mint az eredetileg becsült összeg. A beruházást uniós forrásokból finanszírozzák.
Ez az a közbeszerzés, amely miatt a Közgép Zrt. és Kötiviép’B Kft. közös ajánlattevőket hamis adatszolgáltatás miatt kizártak. Ha ez nincsen, valószínűleg a Közgép lett volna a befutó, hiszen bő 200 millióval olcsóbb ajánlatot tett.
Simicska Lajos cége előbb a Közbeszerzési Döntőbizottságnál támadta meg a döntést, de az csak részben adott neki igazat, a legfontosabb pontokban elmarasztalta a céget – például két hajó esetében a zárt fedélzetek négyzetméteradatai nem stimmeltek.
Megöllek, mint egy nyulat, érvelt Simicska szerb partnere
A politika sem ismeretlen terep annak a szerb férfinak, akinek a hajói miatt kizárták a Közgépet a közbeszerzésekből. Ljubisav Stokic a vállalkozásaival igyekezett kihasználni a Duna és a román határ közelségét. Történetében sok minden felbukkan: cigaretta, üzemanyag, vámhatóság. És még halálos fenyegetés is.A Közgép bírósághoz fordult az ügyben, de ennek halasztó hatálya nincsen, így amíg Simicskáék parkolópályán vannak, valószínűleg milliárdokról maradnak le – erről bővebben itt olvashat.
A felcsúti polgármester cégének jól megy az idén: legutóbb Bicskén kaptak nettó 150 millió forintos megbízást (két általános iskola energetikai korszerűsítése), de áprilisban beesett egy tízmilliárdos gigatender (gáterősítési munkák) is – utóbbi esetében ráadásul versenyeznie sem kellett Mészáros Lőrinc cégének – amely egy konzorcium tagjaként indult –, hiszen mást meg sem hívtak a pályázatra.