A cég szerint az automaták vártnál jobb teljesítménye miatt hamarosan újabbak állnak üzembe. Az előzetes tervekhez képest 20 százalékkal több tranzakciót bonyolítanak le az automaták. A cég adatai szerint
ma már a teljes jegyárbevétel mintegy fele a berendezések segítségével keletkezik,
és volt olyan nap, amikor az automaták közel negyedmilliárd forintnyi bevételt értek el.
„A budapestiek nagyon hamar megszokták és megkedvelték a 300 automatát, hiszen alig másfél év alatt már a jegyforgalom fele ezeken bonyolódik, felhasználóbarátságuknak, illetve a rendelkezésre álló többféle fizetési lehetőségeknek köszönhetően” – mondta Hraboczki Márton, a Scheidt&Bachmann Hungary ügyvezető igazgatója.
Szerinte az adatok alapján az látható, hogy a berendezések sikerének egyik oka a bankkártyás fizetési lehetőség – a forgalom mintegy 45 százalékát adják a kártyás fizetések.
Az ügyvezető igazgató beszélt arról is, hogy a budapesti elektronikus jegyrendszer kiépítésének folyamata egy újabb mérföldkőhöz érkezett, ugyanis a nyár végén az ütemtervnek megfelelően lezárult a tervezési fázis.
Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy
az elektronikus jegyrendszer bevezetésével a jegyárbevétel növekszik, miközben a költségek csökkennek.
Az így megtakarított pénzt pedig a szolgáltatások színvonalának emelésére tudták fordítani a tömegközlekedési cégek, ami még tovább növelte az igénybevevők elégedettségét, közölte Hraboczki Márton.