A Swietelsky Vasúttechnika Kft. és az R-Kord Kft. nyerte meg a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt.-nek a Szombathely-Zalaszentiván vasútvonal villamosítására és korszerűsítésére kiírt, EU-s támogatású közbeszerzését - számolt be az iho.hu szakportál.
A Hegyhát konzorcium néven indult páros ismertebb tagja (legalábbis ma még) a Swietelsky, az ország egyik vezető infrastruktúraépítő vállalata, ők építik például Felcsút és Alcsútdoboz kisvasútját. Az R-Kord Kft. korábbi neve Femol 97 Kft. volt, a felcsúti céget 2013-ban vásárolta meg Mészáros Lőrinc, a település polgármestere.
A márciusban megjelent tendert most a tenderértesítő szerint a 9,5 milliárd eredetileg becsült összeg helyett 13 milliárd 299 millió 713 ezer 467 forintért vitte el a konzorcium. Ez kevéssel 40 százalék alatti drágulás.
A győztesek így is olyan nagyágyúkat utasítottak maguk mögé, mint a Strabag, az A-Híd és a Vasútépítők Kft, Szijjártó Péter külügyminiszter édesapjának egykori vállalkozása.
Északról délre
A Szombathely-Zalaszentiván szakaszt 150 éve építette a Déli Vasút a Bécset az Adriai kikötőkkel összekötő vonal részeként. A magyar állam többségi és az osztrák állam kisebbségi tulajdonában álló GYSEV célja is hasonló a vonallal, azóta, hogy 2011-ben átvette a MÁV-tól: az észak-déli európai tranzitszállításokban látnak jó üzletet.A vonal korszerűsítésének ez az elsődleges célja, persze az utasok is hasznát látják a megnövekedett kapacitású és sebességű pályának.
A tender a 48 kilométeres vasút villamosításán kívül a többi között pályarekonstrukciós, állomás- és megállókorszerűsítési munkákat is tartalmaz. Az iho szerint a beruházás 2016 őszére lehet kész.