A vizsgálat elindítása - amelyről a Lokál számolt be - már csak azért is furcsa, mert
tavaly nyáron a GVH már foglalkozott a kérdéssel,
akkor nem találtak semmi olyat, ami alapján megindíthatták volna a versenyfelügyeleti eljárást.
Miként arra a GVH mostani megkeresésünkre is jelezte: a Miniszterelnökség e tárgyban 2015-ben benyújtott, bejelentését elbírálva megállapította, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindításának feltételei nem állnak fenn.
Időközben azonban a GVH döntésével szemben a bejelentő, a Miniszterelnökség jogorvoslattal élt a bíróságnál. A Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság a GVH e végzését hatályon kívül helyezte, és
a vizsgálat harminc napon belüli megindítására kötelezte a hivatalt.
Ez indult el január 8-ával.
A szóban forgó ügy az Abony és Fegyvernek közötti, kevesebb mint 30 kilométeres szakasz. Ezt a távot három szakaszban pályáztatta az állam: a tender végén öt építőipari céggel kötöttek szerződést, 110 milliárd forintért. A vállalkozásokkal az alábbiak szerint szerződtek:
Az építkezések az eredeti tervek szerint 2016 szeptemberében fejeződtek volna be, 2015 márciusban azonban leállították a munkákat.
A Miniszterelnökség az építkezés leállítását és a kivitelezői szerződések felmondását az Európai Bizottság kifogásaival indokolta: egyebek mellett felmerült a kartellgyanú. Az Európai Bizottságnál azonban nem kérdőjelezték meg a tenderezést.