1996, vagyis a modern okostelefon-piac kezdete óta nem történt olyan, mint 2016 első negyedévében:
az eladások csak minimálisan nőttek, de az is lehet, hogy csökkentek.
Az IDC piackutató cég adatai szerint 2016 első negyedévében a világon 334,9 millió darab okostelefont adtak el. Ezzel a piac 0,2 százalékkal nőtt 2015 első negyedévéhez képest.
A Strategy Analytics piackutató adatai szerint 334,6 millió telefont adtak el, ami 3 százalékos csökkenést jelent. A két mérés közti különbség főleg a 2015 első negyedéves adatokban keresendő, az egyik cég szerint akkor 334,4, míg a másik szerint 345 millió telefont adtak el.
Ha az IDC száma pontos, akkor ez volt 1996 óta az okostelefon-piac legkisebb növekedése éves alapon. Ha a Strategy Analyticsé, akkor pedig az első alkalom 1996 óta, hogy a piac zsugorodott. Akárhogy is, úgy tűnik, lezárult egy korszak az okostelefon-piac történetében,
a piac legalábbis stagnálni kezdett.
Ami az okokat illeti, a két piackutató egyetért.
A nagy piacok (beleértve Kínát, amely eddig a növekedés egyik motorja volt) már telítettek.
Emellett a világgazdasági környezet sem kedvez a növekedésnek, írja a Mobileworldlive.com portál.
A gyártók közül az első négy helyen mindkét piackutatónál ugyanazok a vállalatok állnak: a Samsung, az Apple, a Huawei és az Oppo.