Mennyire könnyű ma Magyarországon elektronikusan ügyeket intézni? Erre a kérdésre voltunk kíváncsiak, amikor a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának (KEKKH) alkalmazásait tesztelni kezdtük, vizsgálódásunk eredményeit folyamatosan közöljük.
Ezúttal a Webes Ügysegéd egy kényelmi funkcióját szemeltem ki az ismerkedésre, bár előre gyanítottam, hogy ezúttal nem várhat túlságosan összetett feladat. A KEKKH oldalán megkerestem a Webes Ügysegéd alkalmazást, ahol az Okmánystátusz lekérdezés „csempére” kattintottam.
Hamar rájöttem, hogy érdemes lett volna elolvasni az alatta lévő szöveget is. A megnyíló felületen ugyanis a már ismert, a háttértől kissé nehezen elválasztható szöveg arról tájékoztatott, hogy
a szolgáltatás használatával tájékozódhatok az igényelt okmány aktuális állapotáról.
Ehhez azonban szükség van az igénylői adatlapon szereplő bizonylatszámra is.
Mivel nem volt épp lejárt okmányunk a választhatók közül, így a bizonylatszámot nem tudtuk kitölteni, de ennek ellenére első pillantásra láttam, hogy aki követte korábbi kalandozásaimat a Webes Ügysegédben, esetleg maga is megpróbálkozott egy-egy ügy elektronikus elintézésével, annak
nem okozhat gondot a szolgáltatás használata.
A bizonylatszám mellett, ahogy az ábrán is látszik, a születési dátumot kell megadni, valamint az alatta lévő mezőben szereplő karaktereket beírni a Captcha feliratú dobozba és a Lekérdezés indítása gombra kattintva már el is indíthattuk a folyamatot.
A felület rendkívül egyszerű, könnyen átlátható,
a fejlesztők ráadásul azzal is segítik a felhasználókat, hogy minden egyes lépés mellé magyarázó szöveget írtak, igaz, ahogyan már említettem, ez kissé nehezen kivehető, de azért lehet boldogulni vele.
Egy olvasónk cikkünk nyomán ellenőrizte, hol is tart személyigazolványának a cseréje. Minden rendben működött, ám arra felhívta a figyelmet, hogy, amikor a megadott bizonylatászámot be akarta gépelni, azt tapasztalta, hogy a kotőjelekkel együtt nem fér ki az a megadott helyre. Próbálkozott hát kötőjelek nélkül: így már működött. Érdemes erre is figyelni!
Olvasónknak köszönjük, hogy megosztotta tapasztalatát velünk!
Kapu az e-ügyintézéshez
Az elektronikus ügyintézés lehetőségével azok tudnak élni, akiknek van hozzáférésük az Ügyfélkapuhoz. Ez egy olyan szolgáltatás, amelynek segítségével a személyazonosságunk igazolása mellett biztonságosan kapcsolatba léphetünk az elektronikus közigazgatási ügyintézést nyújtó intézményekkel (például NAV, OEP, Okmányiroda egyes szolgáltatásai).