A január elsejével életbelépett szabályozás legfontosabb eleme, hogy
még indulás előtt, a munkáltatóknak kötelezően be kell jelenteni az Ausztriába belépő járművezetőket az Osztrák Pénzügyminisztérium (Bundesministerium für Finanzen) internetes felületén
- áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben. Aki elmulasztja ezt a bejelentést,
első alkalommal 20 ezer, minden további eseteknél akár 50 ezer eurós bírságot kaphat munkavállalónként.
A WebEye partnereinek információja alapján már apró hiányosság esetén is könnyen büntetésbe lehet szaladni.
Az utóbbi néhány évben jelentősen megnőttek a fuvarozók és áruszállításban részt vevő vállalkozások adminisztrációs terhei, elég csak a magyarországi e-útdíjra, az EKÁER-re, vagy az idei osztrák szabályozásra gondolni. Ezek jelentős mértékben növelték a vállalkozások addigi leterheltségét, amelyek kénytelenek voltak alkalmazkodni az új feltételekhez.
Ezt vagy úgy tehették meg, hogy kibővítették a munkaállományukat, vagy úgy, hogy optimalizálták a munkafolyamataikat,
és ahol lehet, támogató megoldásokat és rendszereket vettek igénybe a munkafolyamataik gyorsítására.
A szabályozás másik fontos pontja, hogy
a kint töltött időszakra időarányosan meg kell fizetni az osztrák minimálbért, napidíj formájában.
Egy modern telematikai rendszer adataiból kiolvasható, hogy percre pontosan mikor, melyik országban közlekedtek a cégek járművei. „Az utólagos elszámoláshoz szükséges riport a tachográfadatokat alapul véve automatikusan méri a teljes vezetési időt, ami alapján egyértelműen meg tudjuk mutatni, hogy az adott munkákra mennyi bért kell hó végén fizetni a járművezetőnek" - tette hozzá Németh Pál, a WebEye Telematics Group nemzetközi piacokért felelős vezetője.
Ausztria nem az első ország, amely a helyi minimálbér kifizetésére kötelezi a külföldi fuvarozó cégeket az adott területen fuvarozással töltött idő függvényében;
korábban már Németország, Franciaország és Olaszország is bevezetett hasonló intézkedéseket.
A magyar közúti közlekedési szolgáltatókat tömörítő szakmai érdekképviseletek így már jól ismerik az ebből adódó kihívásokat.
Az osztrák rendelkezés az eddigi Nyugat-Európai országok szabályozásainak újabb állomása, amivel a fuvarozókat és szállítmányozókat sújtják.
A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary a legnagyobb taglétszámmal rendelkező szakmai szervezet igyekszik mindenben segítséget nyújtani a fuvarozó magánvállalkozó tagjainak, a www.nit.hu oldalon közzétett friss információk, ajánlások, vagy akár telefonos, illetve személyes tanácsadás révén, hogy tagjai elkerülhessék a rendkívül szigorú büntetéseket" – mondja Dittel Gábor ügyvezető főtitkár.