Érdekes listát tett közzé az angol Recycling Association, melyen azok a termékek szerepelnek, amiknek a csomagolását a legnehezebb újrahasznosítani.
A legnagyobb problémát ezeknél az áruknál az jelenti, hogy
szinte lehetetlen különválasztani a különböző anyagokat,
így azokat szelektíven nem is lehet gyűjteni.
A BBC szerint az egyes számú főellenség a Pringles márkájú chips csomagolása. Ennél a terméknél a henger alakú kartonpapír alufóliával van bélelve, míg az egészet egy műanyag fedővel zárják le, amely alatt szintén egy alufóliából készült záróréteg található. Ha ez nem lenne elég, akkor a doboz talpa egy fémdarab.
Hasonlóan irritáló a Lucozade márkájú (és az ahhoz hasonló) sportitalok csomagolása, amely három különböző típusú műanyagól áll: a palack, annak színes fóliája, valamint a kupak mind-mind más feldolgozást kíván az újrahasznosítás során.
Igazi rémálomnak számítanak az alkoholos italok palackjai is. Az átlátszó vagy színes üvegre általában papírcímkét ragasztanak, a kupak fémből (vagy parafából) készül, ráadásul sok esetben műanyaggal borítják.
Gyűlölt termékek a tisztítószerek is, amelyek általában szétválaszthatatlan műanyag és fém alkatrészből állnak.
Érdekesség, hogy újrahasznosításra teljesen alkalmatlan az a fekete műanyag doboz, amelyet fóliázott hústermékek csomagolásához használnak. A gyártók egyébként úgy gondolják, hogy
a sötét háttérnek köszönhetően a hús élénkebb színűnek tűnik.
Az Ellen MacArthur Alapítvány létrehozott egy kétmillió dolláros díjat (Plastics Economy Innovation Prize), amelyet két részre bontottak.
Az egyik kategóriában azokat az innovatív megoldásokat díjazzák, amelynek köszönhetően csökkenhet az óceánokat ellepő, vízen lebegő műanyag mennyisége (kávéskanál, kupak, szívószál).
A másik kategóriában azokat az ötleteket, újításokat díjazzák, amelyeknek köszönhetően
az újrahasznosítás módja jelentősen egyszerűsödhet.
Angliában már megjelentek olyan tejesdobozok, amelyeknek a kupakja ugyanolyan anyagból készült, mint maga a palack.
Bár kevés olyan ideális megoldás létezik, mint például a fémdobozos üdítők piaca, de a szakértők szerint a gyártók idővel a szigorodó környezeti szabályozások miatt rá lesznek kényszerítve arra, hogy újragondolják termékeik csomagolását.