Saját, magyarországi szakembergárdája a világ bármely pontján bevethető a Siemensnek, ahol szélenergiát kell hasznosítani vagy gázturbinákat létesíteni. A nagyvállalat jelenléte a hazai szakképzés szinte valamennyi színterén, úgy tűnik, újból meghozza gyümölcsét: most az elektromos repüléssel kapcsolatos kutatás-fejlesztési projektet indították el, hazai szakemberekkel.
Tavaly Kecskeméten mutatták be azt a kétüléses sport- és oktató-repülőgépet, mely karbonból készült, és tisztán elektromos meghajtású. A pehelykönnyű gép fejlesztését végző Magnus mögé jó érzékkel állt oda a Siemens, amely bizonyos alrendszerek szállítását végezte el akkor. Az elkészült típus osztatlan szakmai sikert aratott: díjakat nyert, kipróbálás nélkül kapta a külföldi magán-megrendeléseket.
Az első olyan könnyű és tiszta energiával működő gép, mely alkalmas az alapvető vészhelyzeti szituációk oktatására is a leendő pilótáknak.
A repülőgép sorozatgyártása csak 2018-ban kezdődik, de az érdeklődés töretlen: például egy holland, repülésoktatással foglalkozó cég az egész Benelux-térségben népszerűsítené a gépet, mivel ott komolyan céldátumok kapcsolódnak a közlekedésben részt vevő robbanómotorok kiváltásához.
A szakértők úgy tartják, az elektromos meghajtású repülőgépek fejlesztése nagyobb kihívás elé állítja a mérnököket mint az elektromos autóké. Talán a feladat jelenlegi nagyságának is köszönhető, hogy kisgépes illetve kísérleti megoldásokon túl jelenleg egyetlen nagy techcég sem jutott. A német nagyvállalat a magyarországi leányával most belép a fejlesztők közé. A szélturbina-gyártásával hamar a világ élmezőnyébe kerülő Siemensnél úgy látják: a tiszta energia hasznosításával kapcsolatos fejlesztések a legfontosabbak közé tartoznak a vállalatnál.
A Siemens az Airbus-szal kötött hosszú távú együttműködés alapján indította be saját elektromos repülési projektjét.
Hazánkban elsősorban a hajtásrendszer komponenseinek fejlesztésén dolgoznak, számos magyar mérnökkel. A cél olyan megoldások találása, melyek révén jelentősen csökkenthető a károsanyag-kibocsátás, olcsóbbá és halkabbá válik a repülés. A projekt magyar egyetemek közreműködésével zajlik.
A cég magyarországi leányának vezetője megerősítette:
az innovatív elektromos repülőgép fejlesztésén túl a távlati cél a repülés villamosítása és a hagyományos repülőgép-hajtások lecserélése a környezetet jobban kímélő megoldásokra.