Alig 5 éve még senki nem vett elektromos kocsit, 2016-ban már több mint kétmillió ilyen jármű közlekedett az utakon. A globális értékesítés 95 százaléka viszont mindössze tíz országra korlátozódik.
Kínában talál gazdára az elektromos gépjárművek 40 százaléka, ezzel ők a piacvezetők,
és több mint kétszer annyit adnak el, mint az Egyesült Államok. Európán belül a listát Norvégia vezeti, náluk veszik a kontinensen az ilyen típusok majdnem ötödét. A piacvezető országok között szerepel még Kanada, Franciaország, Németország, Nagy Britannia, Hollandia és Svédország.
Ugyan nőtt az elektromos autók eladása, de még mindig csak a 3 százalékát teszik ki az utakon közlekedő járműveknek.
Csak ahhoz, hogy a globális felmelegedést 2 Celsius fok alatt tartsuk, több mint 600 millió elektromos autóra lenne szükség 2040-ig.
Az Egyesült Államokban is nőtt az elektromos járművek száma, de 2016 végéig csak 159 000 járt az utakon. A legzöldebb állam egyértelműen Kalifornia, itt talál gazdára a legtöbb kocsi.
Gyártók terén a 2017-es év első negyedévében, globálisan a Renault - Nissan tudta eladni a legtöbb elektromos autót, majdnem dupla annyi mint a Tesla.
A globális felmelegedés és a légszennyezés visszaszorítása érdekében a britek 2040-ig teljesen betiltanák a benzines és dízel autók eladását.
Ennek másik oka, hogy a londoni kormány az év elején sorra veszítette el a bírósági pereket civil szervezetek és aktivisták ellen.
A bíróság felszólította a kabinetet, hogy hozzanak nyilvánosságra egy olyan tervet, amelynek segítségével megállítható az egészségügyi határértékeket rendszeresen túllépő légszennyezés.
Theresa May brit miniszterelnök tervében szerepel, hogy a kabinet 2040-ig teljesen leállítja a benzines és a dízel járművek árusítását, 2050-tól pedig az utakról is kitiltják azokat. Ezzel próbálnák csökkenteni a károsanyag-kibocsátást és elősegíteni az elektromos autók értékesítését.
Több ország és nagyváros tervei között szerepel a légszennyezés visszaszorítása (Erről
korábban itt írtunk), Franciaország 2040-ig szeretné leállítani a benzines és dízel személygépkocsik eladását, Indiában a tervek szerint 2030-ig minden jármű elektromos hajtású lesz, Norvégiában 2025-től már csak elektromos autókat lehet eladni.
Ezen országok mellett Ausztria, Kína, Dánia, Németország, Írország, Japán, Portugália és Spanyolország is tűzött ki tervet a benzines és a dízelgépkocsik számának visszaszorítására.
A mozgalomhoz csatlakoznak még olyan nagyvárosok, mint Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros. Ezeknek a városoknak a központjában 2025-től már csak elektromos járművek közlekedhetnek.