Az Audi 2022-ig 10 millárd eurót csoportosítana át az elektromos autó részlegre. Ezt úgy tudják elérni, hogy fokozatosan leállítják a következő öt évben a dízelautók és motorok fejlesztését.
A Volkswagen csoportba tartozó Audi a tervek szerint
öt új elektromos modellt mutatna be az elkövetkező néhány évben.
A vállalat céljai között szerepel az is,
hogy a profit 8 százalék fölött maradjon,
ezért szorosabb együttműködést szeretnének a Porschéval, annak érdekében, hogy az autók és a technológiák fejlesztése költséghatékonyabb legyen.
A német cég döntésének hátterében az állhat, hogy több ország is, mint például Franciaország és Nagy Britannia, betiltja a benzines és dízel autók értékesítését 2040-ig.
Németország is vállalt hasonló határidőt 2030-ig, de a német közlekedési miniszter, Alexander Dobrindt teljesen nonszensznek és földtől elrugaszkodottnak tartja az időpontot.
Egy másik ok a Volkswagen botrány után kialakult negatív kép a dízel autókról, aminek következtében egyre több gyár határolódik el a dízel autók és technológiák további gyártásától és finanszírozásától.
A Reuters információi szerint a cégcsoport akár
hét, magas beosztású menedzsert is elbocsáthat a következő napokban,
de erről végleges döntés még nem született.