Tovább folytatódik az emissziós-botrány, melyek a Volkswagen autói körül robbantak ki. Most egy újabb nagy cég került képbe, a Boscht egy adalék miatt vehetik elő. Az AdBlue nevű adalékanyagot a dízelmotorral hajtott autók kipufogógázának tisztításához használják. Szigorú technikai előírások vonatkoznak arra, hogyan kell azzal a távozó káros anyagokat utókezelni, hogy azok a környezetet kímélő anyagokra bomolva hagyják el az autót. Ha ettől eltérnek, a rendszer nem hozza a környezetvédelmi szempontból elvárt szintet.
Az adagolási stratégia kidolgozásában részt vett a Bosch is, legalábbis a VW – „önfeljelentésének” újabb fejezeteként – olyan dokumentumokat juttatott el a hivatalnak, melyben az elektronikai óriás neve is szerepel.
A két nagy amerikai környezetvédelmi hatóság, a CARB és az EPA még 2015-ben jelentette, hogy a VW gyáraiból kigördülő dízelautók
a közúti közlekedésben az engedélyezettnél nagyobb mértékű káros anyagot bocsátanak ki.
Most az adalékanyag fecskendezése körül is súlyos gondok látszódnak. Ha a kipufogógáz tisztításához szükséges adalék mennyiségét „takarékos” módon végzi a rendszer, előfordulhat, hogy az előírtnál kisebb mértékben csökkenti a károsanyag-kibocsátást.
Így a motor csak vizsgálati körülmények között tartja az elvárt határértékeket, és a kelletténél kevesebb nitrogén-oxidot semlegesít.
A német sajtó szerint, az öt autógyártó azzal is megpróbálkozott, hogy összehangolják a dél-koreai piacra szánt károsanyag-kibocsátási stratégiájukat. Attól tartottak ugyanis, hogy az ázsiai ország önálló típusengedélyezési eljárásnak veti alá ottani forgalmazásra szánt járműveiket.
A Bosch egyelőre azt jelezte, nincsenek ismereteik azokról az ügyekről, melyekben a vállalat neve fölmerül. Egyelőre csak a VW és a Daimler lépte meg azt, hogy önkéntesen szolgáltat adatokat legalább tíz éve tartó egyeztetéseikről, míg
a BMW szerint a versenytársak közötti megbeszélések egyáltalán nem jogellenesek minden esetben.
Most a hivatali vizsgálat következik, hogy világossá váljon: igaz-e a Der Spiegel állítása, miszerint információik alapján az
Ötök köre 60 munkacsoportban, 200 munkatárs bevonásával,
a kilencvenes évek eleje óta folytatott titkos egyeztetéseket beszállítókról és gyártási költségekről, versenytársaik ellenében.