Szingapúr a világ egyik legdrágább városa azok számára, akik szeretnének autótulajdonosok lenni. A szingapúriak helyzetét most még tovább nehezítik, hiszen hamarosan még trükkösebbé válik a gépjármű vásárlás.
A helyhiányra hivatkozva Szingapúr az idei évtől nullára csökkenti az új autók számát az eddig 0.25 százalékról.
Ez azt jelenti, hogy minimum 2020-ig nem fognak új járművek kerülni az utakra. A város az utóbbi években rengeteg pénzt fordított a tömegközlekedés fejlesztésére, ezért úgy gondolják az intézkedés nem fog komolyabb problémákat okozni.
A teherautók és buszok maradnak a 0.25 százalékos éves szinten annak érdekében, hogy a vállalatoknak legyen ideje átállni az új szabályokra, de 2021-tól rájuk is vonatkozni fognak az előírások.
Eddig sem volt könnyű azok helyzete, akik szerettek volna kocsit venni. A rendszer eddig úgy működött, hogy éves szinten 0,25 százalékkal nőhetett a gépjárművek száma. A leendő tulajdonosoknak licitálni kellett a megmaradt helyekért. Akiknek sikerült, azok néhány éves járműhasználati engedélyt kaptak, de annak lejártával újra kellett pályázniuk.
A most hatályba lépő rendelet miatt viszont nem fog évente nőni a helyek száma, hanem a már meglévő engedélyekért lesz sokkal nagyobb verseny.
Az LTA (Land Trasport Autority) jelentette, hogy jelenleg Szingapúr 12 százalékát borítják utak és ez nagyban rontja a város látképét. Kiderült az is, hogy a helyhiánnyal küszködő városban kiemeltem fontosak a szabad területek, ezért mindent megtesznek annak érdekében, hogy ne az úthálózat vegye el a azokat.
Szingapúr lakossága közel 5,6 millióval, 40 százalékkal nőt 2000 óta. Jelenleg nagyjából 600 000 autó közlekedik az utakon, de ebbe beletartoznak a különböző fuvarmegosztó cégek járművei is.
Érdekesség, hogy egy középkategóriás kocsi nagyjából négyszer annyiba kerül, mint az Egyesült Államokban.
Az utóbbi években az utak túlzsúfoltsága miatt a városvezetés 30 százalékkal megnövelte a vasúthálózatot, valamint bővítették a buszállományt és új útvonalakat hoztak létre. Az LTA szerint a kormány további 14,7 milliárd dollárt fog költeni a tömegközlekedés fejlesztésére.