A Google és az Amazon közötti tárgyalások nem zökkenőmentesek. A két cég ugyanis nem tudott dűlőre jutni azzal kapcsolatban, hogy milyen feltételek mellett használhatják egymás szolgáltatásait a Google Home, valamint az Amazon Echo berendezéseken.
A dolog mára odáig fajult, hogy a Google nemes egyszerűséggel megzsarolta az Amazont, hogy ha nem teszik elérhetővé és használhatóvá az Echo berendezésükön a Chromecastot és más Google szolgáltatást, akkor blokkolni fogják az Amazon által forgalmazott készülékekről a Youtube hozzáférést.
És tűnik nem beszélt a levegőbe a Google, mert a jövőben nem lesz többet elérhető az Amazon platformjain a Youtube videómegosztó oldal.
Az Amazon szerint a Google nem túl elegáns módszert alkalmaz, amikor elérhetetlenné teszi a riválisainak a vállalat tulajdonában lévő népszerű honlapokat. A Fire TV újév napján veszíti el a hozzáférését az oldalhoz, az Echo Showról pedig már blokkolták a Youtube-ot.
Mi az Amazon Fire Tv és Echo, valamint a Google Home és a Chromecast?
A Fire TV az Amazon által gyártott digitális médialejátszó, mely a televízióhoz csatlakoztatva különböző internetes szolgáltatásokat tesz elérhetővé és streamelhetővé. A Google Chromecast hasonló elven működik. Mindkét platformon rengeteg alkalmazás érhető el (Netflix, Youtube, Hulu, Twitch, Spotify), azonban a rivalizáló cégek most elkezdték levenni a saját tulajdonukban lévő applikációkat a vetélytárs felületéről.
A Google Home és az Amazon Echo olyan okoshangfalak, amelyek beépített mikrofon segítségével a felhasználó utasításait hajtják végre. Elindítják az alkalmazásokat, bekapcsolják a televíziót, dalokat tudnak lejásztani, valamint híreket felolvasni, de szinkronizálhatóak a lakásban található többi okoseszközzel is. A cégek könnyen megnehezíthetik egymás életét, ha nem teszik kompatibilissé a legnépszerűbb berendezéseiket ezekkel az eszközökkel.
Nem szabad elfelejteni, hogy mindkét cég nagy erőkkel nyomul az okoskészülékek piacán. A Google Chromecast-nak jelenleg 37 millió felhasználója van, az Amazon Fire TV-nek pedig 35,8 millió.
A Google számára azonban óriási előny, hogy saját anyavállalata, vagyis az Alphabet tulajdonában van a Youtube, amely a videónézők 95 százalékát az oldalán tudhatja az eMarketer adatai szerint, de hozzáteszik, hogy az emberek többsége egynél több videómegosztót használ a hétköznapokban.
Idén már egyszer egymásnak feszült a két vállalat a Youtube kapcsán.
Akkor a Google azzal vádolta az Amazont, hogy az alkalmazás rosszul működik az Echo TV felületen és ezáltal gyenge minőséget nyújt a felhasználóknak. Ez még szeptemberben történt, majd a Google letiltotta a Youtube alkalmazást, de böngészőről még mindig megtekinthető volt az oldal.
Most viszont ezt az opciót is letiltja a keresőcég.
A két társaság az online kereskedelemben is nagy riválisai egmásnak. Az eMarketer szerint az Amazon uralja az amerikai online kereskedelem majdnem felét, 44 százalékos piaci részesedéssel, és ezért komoly és reális veszélynek vannak kitéve a Google gyártotta termékek.
Csak egy példa a durva megoldásokra: a Youtube vita kapcsán az Amazon például egyszerűen abbahagyta a Google által gyártott Nest forgalmazását, amely az otthoni okoskészülékek szinkronizálását segíti elsősorban.