A japán Nissin Foods régóta foglalkozik zacskós levesek és tészták gyártásával és saját országában nagyon népszerű a diákok, a fiatalok és a szegényebbek között.
A cég viszont szeretne terjeszkedni, a kiszemelt ország pedig Kína.
A világ legnagyobb fogyasztói piacára a Nissin prémium termékekkel szeretne betörni és a kínaiak tehetősebb rétegét célozná meg. Az egészséges, jó minőségű instant ételekkel szeretnének még nagyobb piaci részesedést szerezni Ázsiában.
Kiyotaka Ando, a cég ügyvezetője elmondta a CNBC-nek, hogy sok vevőjük abbahagyta az instant levesek fogyasztását, csak azért, mert jobb minőségű ételre vágytak. A Nissin azonban képes lesz hozni az elvárt minőséget a jövőben.
Hozzátette, hogy két számjegyű növekedés volt a prémium minőségű instant tészták iránt Kínában annak ellenére, hogy tavaly az instant levesek forgalma 17 százalékkal csökkent.
A vállalatot még Kiyotaka Ando nagyapja alapította és jelenleg a Nissin a legnagyobb zacskós leves- és tésztabeszállító Hong Kongban, a piac 65 százalékáért felelnek.
Kínában viszont ennek éppen az ellenkezője igaz, mindössze 2,6 százalékát birtokolják a piacnak.
Azonban a kisebb, prémium termékek piacán már a második legnagyobb cégnek számítanak, 20 százalékos részesedéssel, a kínai Tingyi mögött.
Kevin Leung, a Haitong International Securities nemzetközi befektetésekért felelős igazgatója szerint ígéretesek a Nissin Foods tervei és van is potenciál a növekedésre, azonban úgy véli, hogy a cég becsült értéke mindezek ellenére túlárazott.