A The New York Times nagyon sikeres évet zárt 2017-ben, ugyanis a médiavállalat részvényei jobban teljesítettek, mint a Facebook vagy a Google anyavállalatának, az Alphabetnek a papírjai.
A lap részvényének árfolyama tízéves csúcson van. A jó teljesítmény elsősorban azoknak az olvasóknak köszönhető, akik csak digitális előfizetést vettek.
A The New York Times bevétele tavaly elérte az 1 milliárd dollárt.
A vállalat reklámbevételei vegyesen alakultak, hiszen míg az online oldalon lévő hirdetésekből befolyó pénz 8,5 százalékkal emelkedett, addig a nyomtatott újság hirdetési 8,4 százalékkal kevesebbet hoztak.
Nyilvánvaló trend, hogy a nyomtatott sajtó világa a végefelé közeledik, abban azonban nincs egyetértés, hogy ez mikorra várható.
A The New York Times vezérigazgatója, Mark Thompson azonban a CNBC-nek azt mondta, hogy reményei szerint
legalább 10 évig még lehet majd kapni az újságot.
Thompson azt is elmondta, hogy örülne neki, ha a nyomtatott sajtó addig húzná ameddig csak lehetséges, de vélhetően meg vannak számlálva a papír alapú megjelenés napjai.
Szeretnénk kiszolgálni a nyomtatott újság hűséges olvasóit, de gazdasági alapon döntünk. El fog jönni az a pont, amikor már nem lesz többé értelme (a papír alapú újságnak - a szerk.).
Éppen ezért fontos már most a digitális ágazat építése, amit nagyon jól csinál a The New York Times. A lap csak a negyedik negyedévben 157 ezer digitális előfizetést adott el.
Érdemes megjegyezni, hogy ebbe a számba beletartoznak azok az előfizetők is, akik csak recept vagy épp a keresztrejtvény rovatra fizettek elő. Ettől függetlenül az előfizetésekből származó bevételek összesen így is 19,2 százalékkal nőttek.
A The New York Times lett az első oldal, amely átlépte az 1 millió digitális előfizetőt.
A cikkben a lap vezérigazgatója elmondta, hogy bár kevesebb a print előfizetők száma, mint a digitális, de még így is a nyomtatott újság hozza a több pénz. Azonban hamarosan fordulat jön, hiszen a digitális előfizetések száma rohamosan emelkedik.