Az ír légitársaság jócskán megnehezíti azon utasai életét, akik nem akarnak extra díjat fizetni.
Két éve még egy hetük volt az utasoknak, hogy interneten bejelentkezzenek,
a cég 2016-ban csökkentette ezt négy napra, arra hivatkozva, hogy utasok kérésének tesznek eleget.
2017 májusában pedig azokat az utasokat, akik nem fizettek extra díjat az ülőhely választásért, szétültették a repülőgépen. A légitársaság az akkori támadásra úgy válaszolt, hogy igyekeznek megkönnyíteni az ülőhelyválasztást azoknak, akik nem fizetnek további díjakat, ugyanakkor a legjobbat kell nyújtaniuk azoknak, akik viszont fizettek extra díjat.
"Az online bejelentkezés 48 órától a beszállást megelőző 2 óráig lesz érvényes azon utasainknak, akik nem váltottak előre helyet. Ez kétszerese az Aer Lingus, a British Airways, a Lufthansa, a Norwegian Air Shuttle és az Iberia Airlines által ajánlott bejelntkezési időszaknak" – adta ki tájékoztatását a Ryanair.
Év elején már bejelentette a Polgári Légiközlekedési Hatóság, hogy vizsgálja a Ryanair ülésekkel kapcsolatos gyakorlatát.
Korábban ha valakinek mondjuk péntek este nyolckor indult a repülője, becsekkolhatott hétfő reggeltől, ám az új módosítás értelmében ez a kötelező feladat szerda este nyolctól érhető csak el az utasok számára. Ugyanakkor azoknak, akik hajlandók fejenként nagyjából négy font (1.500 forint) extra díjat befizetni a maguknak kiválasztott ülőhelyért, az online becsekkolás két hónapig érvényes.
Utasaink mind a weboldalon, mind a mobil alkalmazásunkkal megvásárolhatják a pontos helyüket, ezek az ügyfeleink akár 60 nappal a járat indulása előtt bármikor becsekkolhatnak"
– nyilatkozta a szóvivő a The Independentnek.
A magyarázat szerint ezzel a döntéssel növelni akarták az ügyfeleknek nyújtott választási lehetőségek számát.