Az egyik legjobb módja a figyelemfeketésnek a számok és statisztikák használata, ami a kézzelfogható eredményeket hangsúlyozza. Egy másik módszer az olyan szavak használata, mint az elért, megszerzett, ami sokkal erősebb kifejezés, mint a kezelt vagy menedzselt.
Az önéletrajz egy hirdetés, ami a jövőbeni főnököt veszi célba, ezért olyan módon kell megírni, hogy felhívja a figyelmet
– állítja Marc Cenedella vezető karrier-tanácsadó, aki a Ladders.com alapítója és vezérigazgatója a CNBC-nek adott interjúban. Ez ugyanakkor nem könnyű feladat.
A Ladders adatai szerint egy átlagos igazgató csak hat másodpercet tölt azzal, hogy átnézze a jelölt önéletrajzát.
A cél az, hogy átjussunk a küszöbön, nem pedig az életünket meséljük el
– tette hozzá Cenedella.
Cenedella – akinek a könyvei, az Interjúk útmutatója, valamint az Önéletrajzok útmutatója az Amazon bestsellerei között is szerepel – azt ajánlja, hogy
az önéletrajz ne csak önmagunkról szóljon, hanem képzeljük bele magunkat a leendő főnökünk helyébe és elvárásaiba, és eszerint módosítsuk az önéletrajzot.
Érdemes minden egyes szakmai szerepkörhöz egy rövid összefoglalót írni, ahol kiemelhetőek a legfontosabb eredmények.
Az Upwork.com weboldalon számos hozzáértő található, akik vállalják önéletrajzok, motivációs levelek és egyéb dokumentumok megírását és összekészítését, hogy az álláskereső a maximumot tudja nyújtani az interjún – vagyis segítenek neki átlépni a küszöböt.
Az oldalon található 11 legprofibb önéletrajzíró akár óránként 60 dollárt (16 ezer forint) is elkérhet munkájáért, ugyanakkor a sikerrátájuk is száz százalék.
Az Upworköt több mint tíz évvel ezelőtt alapították, pontosan azért, hogy a Szilícium-völgy technológiai cégei közötti egyre fokozottabb versenyben könnyebben lehessen helytállni. A céggel szoros munkakapcsolatot ápoló szabadúszók évente egymilliárd dollárt keresnek.