„Eddig Csehországban és Szlovákiában teszteltük és mértük fel a vásárlók reakcióit, Magyarországra valószínűleg 2019-ben fogjuk szintén teszt jelleggel bevezetni a programot” - közölte az Origo érdeklődésére Varga-Nagy Eszter, az IKEA pr vezetője. Jelenleg a hatástanulmányok elemzése zajlik.
A „Second life for furniture” lényege, hogy a használt IKEA bútorok visszavitelekor a vásárló egy ajándékkártyát kap, amelyet a későbbiekben felhasználhat, míg a bútort az áruház kedvező áron újraértékesíti.
A program célja egyértelmű: még több ember számára elérhetővé tenni a svéd bútorkereskedelmi cég termékeit és a lakberendezést.
A kezdeményezés tükrözi a vállalat hosszú távú fenntarthatósági céljait és elköteleződését amellett, hogy 2030-ig 100 százalékban körkörös működésű legyen.
Az egyik legfontosabb lépés ahhoz, hogy még fenntarthatóbbá tegye működését az, hogy egy adott termék élettartamát meghosszabbítsa.
Az IKEA kezdeményezése Ausztráliából indult el, ahol az emberek fele dobott ki tavaly valamilyen bútort, mert egyszerűbbnek tűnt újat venni helyettük. Ezzel mi, fogyasztóként sokat ártunk bolygónknak.