Antonio Bramante a nemrég indult per kezdeményezője elmondta a BBC-nek, hogy szerinte a McDonald's törvénytelenül reklámozza a 13 év alatti gyermekeknek termékeit, és ez sérti a tartomány szigorú fogyasztóvédelmi előírásait.
Bramante három gyermekével körülbelül kéthetente tér be egy gyorsétterembe, a kicsik kérésére,
és úgy becsüli, már több ezer dollárt elkötött Happy Meal menükre,
amikben játék vár a gyerekekre. A férfi szerint a gyorséttermi lánc szándékosan a gyereket célozza meg azzal, hogy az ő szemmagasságukba helyezi el az éppen aktuálisan elérhető játékokat.
A kanadai tartományban tiltott a 13 év alatti gyermekeknek szóló reklámozás, továbbá 1980 óta azt is jogszabály írja elő, hogy egészségtelen ételt nem lehet gyermekeknek népszerűsíteni.
A McDonald'snak kötelessége tiszteletben tartani a törvényt Quebecben"
– tette hozzá Joey Zukran montreali ügyvéd, aki a Bramante úr nevében nyújtotta be a keresetet.
Ugyanakkor három kivétel is van a törvényben, amely engedélyezi a gyermekeknek szóló reklámokat: gyerekmagazinokban, gyerekprogramokon, valamint üzletek kirakatában és a kihelyezett termékeken.
Zukran hozzátette, hogy készen áll a perre, amiben bizonyítja majd, hogy a McDonald'sra ezek egyike sem vonatkozik. Hozzátette azt is, hogy bárki, aki 2013 novembere óta vásárolt a lánc valamelyik quebeci gyorsétteremben, az csatlakozhat a perhez.
A McDonald'snak mintegy 300 étterme van Kanadában. A McDonald's Kanada szóvivője elmondta, hogy a cég megkapta a bírósági papírokat, tisztában vannak a szabályozással, és ezt nem szegték meg.