Óriási fejlesztések várhatók Záhonynál

vasút, mozdony, sín, vonat, Záhony, pályaudvar
Záhony, 2012. július 12. A záhonyi vasúti személypályaudvar és a vontatási főnökség (az előtérben) látképe. Az eltérő nyomtávú vasúti rendszerek találkozásánál kiépített záhonyi átrakókörzet Magyarország legnagyobb árumennyiséget átbocsátó vasúti komplexuma, mely évente mintegy 4-5 millió árutonna kapacitással üzemel. A 2007 óta a Záhony-Port Zrt. Vasútvállalat által üzemeltetett, 84 négyzetkilométer kiterjedésű komplexum Európa egyik legnagyobb terminálja. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
Jelentős fejlesztések várhatók a záhonyi vasúti körzetben; kínai és orosz partnerek is érdeklődnek a magyar-ukrán határon lévő logisztikai komplexum fejlesztésében rejlő üzleti lehetőségek iránt - mondta el Horváth László, a MÁV-REC Kft. többségi tulajdonosa a Magyar Nemzetnek.
Vágólapra másolva!

A szakember a lap szombati számában kifejtette, hogy a MÁV-REC Kft. mint a CELIZ-konzorcium (Záhony Logisztikai és Ipari övezet) vezetője a keletről érkező vasúti áruforgalom növekedését célzó koncepciót dolgozott ki.

Ennek részeként feltérképezik a kelet-magyarországi régióban az ipari parkok kapacitását és az újak létesítésének lehetőségét olyan kínai termelő- vagy logisztikai vállalatok számára, amelyek majd vasúti szállítást vesznek igénybe.

A záhonyi vasúti személypályaudvar és a vontatási főnökség (az előtérben) látképe Forrás: MTI/Máthé Zoltán

A CELIZ a kínai hátterű CECZ Kft.-vel együttműködve, a Kínából az EU-ba irányuló árumennyiség várható növekedése alapján dolgozza ki a záhonyi térség vasútlogisztikai fejlesztésének koncepcióját.

Évente 100-150 ezer konténeres forgalmat akarnak hozni 2023-tól a magyar-ukrán határátkelő és átrakókörzetbe.

Horváth László kiemelte, hogy a kínai együttműködés mellett az orosz is fontos terület, ezért az is cél, hogy közös vállalatot hozzanak létre az orosz állami vasúttal a záhonyi logisztikai képességek kiaknázása érdekében.