Régen volt ennyire drága autókat szállítani a tengeren, mint most

bulk carrier, teherhajó, hajó, hordozó
(200523) -- TANGSHAN, May 23, 2020 (Xinhua) -- Aerial photo taken on May 22, 2020 shows a bulk carrier loading cargoes at a newly built coal berth of Caofeidian Port in Tangshan, north China's Hebei Province. Caofeidian Port's coal berth is a coal discharging project in north China and its construction will be carried out in phases. The first part of the project's Phase Three has been put into use with an expected annual throughput of 50 million tonnes. (Xinhua/Yang Shiyao)
Vágólapra másolva!
A Clarksons Research Services szerint az autókat és ipari gépeket szállító hajók költségei a nyár utolsó hónapjában 2008 óta nem tapasztalt méreteket öltöttek. A részletekről a gCaptain hajózási szakportál számolt be.
Vágólapra másolva!

Torbjorn Wist, az oslói tőzsdén jegyzett Wallenius Wilhelmsen ASA (magántulajdonban lévő norvég/svéd hajózási társaság) pénzügyi igazgatója szerint

a feszített globális ellátási láncok és az autóeladások 2021-es világméretű fellendülése hozzájárult a tarifák emelkedéséhez.


A válság a konténerszállítási piacra emlékeztet - ahol az emelkedő árak miatt a kerékpároktól kezdve a gyermekjátékokon át a kávéig mindenféle áru szállítása drágul.

Teherhajó (Illusztráció) Forrás: AFP/Xinhua News Agency/Yang Shiyao

A Pareto Securities AS (független, teljes körű szolgáltatást nyújtó befektetési bank, amely vezető szerepet tölt be az északi tőkepiacokon) szerint

az autószállító hajók többségét napi 30.000 dolláros áron három évre előre lefoglalják.

Ez több mint háromszorosa egy hajó 12 hónapos bérleti díja ötéves átlagárának, ami annak a jele lehet, hogy a bevételek fellendülése folytatódni fog.