Szijjártó Péter: A Budapest-Belgrád vasút ellenzői Magyarország és Szerbia versenyelőnyét akarják elvenni

SUKRI, Számeh; SZIJJÁRTÓ Péter
Budapest, 2021. október 11. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Számeh Sukri egyiptomi külügyminiszterrel tartott sajtótájékoztatón a Puskás Arénában 2021. október 11-én. MTI/Soós Lajos
Vágólapra másolva!
Mindazok, akik a Budapest-Belgrád gyorsvasút kiépítése, illetve a görög kikötőket Nyugat-Európával összekötő szállítási útvonal létrehozása ellen érvelnek, Magyarország és Szerbia versenyelőnyét akarják elvenni - hangsúlyozta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn Újvidéken, ahol a Budapest-Belgrád vasútvonal Újvidék és Kelebia közötti szakaszának alapkőletételén vett részt.
Vágólapra másolva!

A miniszter hozzátette:

akik a projekt ellen érvelnek, más országok malmára akarják hajtani a vizet, és szembe mennek a magyar és a szerb nemzeti érdekekkel.

Kiemelte, hogy 2020 volt az első év, amikor Európa nagyobb áruforgalmat bonyolított Kínával, mint az Egyesült Államokkal, és az Egyesült Államok is többet kereskedett Kínával, mint az Európai Unió országaival együttesen.

"Egyre több kínai áru érkezik a görögországi kikötőkbe, és ezen áruknak valahogy el kell jutniuk Európa középső és nyugati felébe.

- magyarázta Szijjártó Péter.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Forrás: MTI/Soós Lajos

Hozzátette: ennek a megvalósítása zajlik most Belgrád és Budapest között, és 2025-re mindkét oldalon elkészül a vasút. Az új, több mint 300 kilométeres vasútvonal "kétvágányúsított, végig nagy sebességet lehetővé tevő villamosított vasútvonal lesz, ezzel Magyarország és Szerbia fogja biztosítani a leggyorsabb szállítási útvonalat a görög kikötők és Nyugat-Európa között".

A munkálatok elkezdésekor Aleksandar Vucic szerb elnök kiemelte,

az új vasút számos további korszerűsítést von maga után. Új vasútállomás épül például Újvidéken, és a vajdasági várost a magyar határral összekötő szakaszon összesen 49 aluljárót és felüljárót is kialakítanak.

A szerb elnök hozzátette, a szerb és a magyar főváros között néhány éven belül kevesebb mint három óra alatt lehet majd közlekedni, ez pedig még tovább erősíti a két ország és a két nép közötti már most is szoros kapcsolatokat. A vasútvonal kiépítése magyar, szerb és kínai finanszírozással valósul meg.