Az egyesült MKB Bankhoz az elmúlt napokban számos bejelentés érkezett az ügyfelektől azzal kapcsolatban, hogy csalók próbáltak hozzájutni bizalmas banki adataikhoz e-mailes megkeresés útján.
A csalók jellemzően arra hivatkoznak, hogy a jogelőd Budapest Bank és MKB Bank egyesülése miatt szükségessé vált adataik vagy jelszavuk módosítása.
Jellemzően arra kérik az ügyfeleket, hogy az általuk megadott linken jelentkezzenek be az internetbankfiókjukba, és ott adják meg az adataikat. Az e-mailekben található internetes oldalra vezető link megtévesztésig hasonlít a bank internetbankjának hivatalos bejelentkező felületére. A jelszavak és kódok így a csalók birtokába kerülhetnek, amelyeket felhasználhatnak banki tranzakciók kezdeményezéséhez.
Az MKB Bank sosem kéri az ügyfeleit az MKB Bank és a Budapest Bank egyesülésére hivatkozva, hogy az emailben szereplő linken keresztül lépjenek be az internetbankba. Fontos, hogy minden belépés az MKB Bank oldaláról történjen.
E-mail-megkeresés esetén az alábbiakra érdemes figyelni:
Amennyiben megnyitotta az e-mailben szereplő hivatkozást és megadta az adatait, azonnal keresse fel a számlavezető bankjának ügyfélszolgálatát és függessze fel netbankjogosultságát!
A bankok – így sem az MKB Bank, sem pedig a Takarékbank – semmilyen esetben, semmilyen csatornán (sem e-mailben, sem SMS-ben, sem telefonon) nem kéri az ügyfeleit arra, hogy adják meg a bankkártyájuk összes adatát, internetes banki jelszavukat, valamint soha nem kérik ügyfeleiktől a távoli elérést biztosító programok telepítését!
Ha gyanús megkeresést tapasztal, vagy illetéktelenek hozzájutottak a banki adataihoz, kérjük, vegye fel a kapcsolatot a tagbanki ügyfélszolgálatával az alábbi elérhetőségeken:
MKB Bank:
Ügyfélszolgálat-telefonszám: 06 80 350 350
Külföldről hívható ügyfélszolgálati telefonszám: +36 1 373 33 99
Takarékbank:
Telefonos ügyfélszolgálat: +36 (1) 311-3110