Szexuálisan túlfűtött reklám miatt tört ki a botrány a sportruházat-gyártó körül

cég, logo, logó, brand, cégek, logok, logók, vállalat, vállalatok
Guangzhou, China-February 4 2018: adidas flagship store front in Guangzhou
Vágólapra másolva!
A brit reklámfelügyelet betiltott egy Adidas-reklámkampányt, mert az meztelen női mellekkel népszerűsítette a női test sokszínűségét – írja a The Guardian.
Vágólapra másolva!

A reklámok miatt tucatnyi panasz érkezett a hatósághoz, főleg azért, mert azok olyan közösségi felületeken is megjelentek (például az Adidas Twitter oldalán), ahol gyerekek is megnézhették a problémás tartalmakat. A legfőbb kritika szerint ezek a hirdetések szexuálisan túlfűtöttek, és a nőket emberi mivoltukat mellőzve, pusztán testrészekre redukálva, tárgyakként mutatják be. Az Adidas azóta már eltávolította ezeket a képeket.

A botrányt kiváltó felvételek ITT láthatók.

A vállalat azonban cáfolta a vádakat, elmondásuk szerint ezek a reklámok egyáltalán nem szexuális jellegűek,

a különböző női mellméretekkel a sokszínűséget mutatják be.

A sportruházatot gyártó vállalat szerint a képeken szereplő modellek önként jelentkeztek a feladatra, egyetértettek a kampány témájával és céljaival is. A fotók pedig azért lettek megvágva, hogy megvédjék a szereplők személyazonosságát.

– áll a reklámfelügyelet közleményében.

Az Adidas logója Forrás: shutterstock.com

"Felszólítottuk az Adidast, hogy a jövőben nagyobb gondossággal készítse el reklámjait, és jobban figyeljen oda arra, hogy azok ne legyenek sértőek, megbotránkoztatóak" - tették hozzá a felügyelet részéről.