Tömeges megbetegedés - egyszerre vert le a lábáról 300 stewardesst egy rejtélyes kór

Vágólapra másolva!
Több tucat járatát kellett törölnie az Air India Express légitársaságnak, mert mintegy 300 vezető légiutas-kísérőjük jelentett beteget. Azonban könnyen lehet, hogy nem mindegyikük beteg, hanem így tiltakoznak új alkalmazási feltételeik ellen.
Vágólapra másolva!

Legalább 86 járatának törlésére kényszerült szerdán az Air India Express légitársaság, az Air India vállalatcsoporthoz tartozó légi cég. A járattörlések indiai belföldi, illetve nemzetközi járatokat is érintenek. A járattörlések egyetlen okra vezethetők vissza: mintegy 300 vezető stewardess jelentett beteget egyik pillanatról a másikra. Ráadásul mindezt az utolsó pillanatban tették: az Air India Express közlése nyomán kedden késő este, illetve szerdán a kora reggeli órákban - azaz az első járatok indulása előtt - kaptak tömegesen jelzéseket az alkalmazottaktól, hogy rosszullét miatt nem tudják ellátni feladataikat a fedélzeten.

Az ügyben további különös mozzanatot jelent, hogy miután a dolgozók megtették bejelentéseiket, kikapcsolták mobiltelefonjaikat, vagy csak egyszerűen nem vették fel, ha a cég más munkatársai keresték őket.

A vállalat szóvivőjének tájékoztatása szerint a menedzsment azóta is folyamatosan próbál kapcsolatba lépni a beteget jelentett munkatársakkal. Az NDTV beszámolója szerint a tömeges megbetegedéssel azok a munkavállalóik érintettek, akik tiltakoztak az új alkalmazási feltételeik ellen, amelyeket a légi cég Tata Csoporttal való egyesülése után vezettek be. A Tata Csoport a nemzetközi színtéren is jelen lévő – magát Magyarországon is képviseltető – vállalatcsoport, mely India egyik legnagyobb, számos iparágban jelen lévő óriáscége. Központja az indiai Mumbai-ban van.

Az Air India Express egyik stewardesse egy repülőgép fedélzetén
Az Air India Express egyik stewardesse egy repülőgép fedélzetén
Fotó: Sajjad Hussain / AFP PHOTO

Az Air India Express-nél közölték, hogy "az utolsó pillanatban" tömegesen beteget jelentő dolgozók alaposan feladták a leckét a társaságnak. A kieső dolgozók a járattörlések mellett késéseket is eredményeztek. A cégnél azt mondták, mindent megtesznek azért, hogy minimalizálják a történtek utasokra gyakorolt hatásait, de azokat az utazók így is érezni fogják, ezért türelmüket kérik.

A kieső járatok miatti felfordulást az utasok is megerősítették. Többen az online közösségi felületeken számoltak be arról, hogy járatukat váratlanul, nem sokkal a menetrendi indulás előtt törölték. Sokan arról panaszkodtak, hogy csak miután a repülőtérre érkeztek, akkor szembesültek járatuk törlésével, előzetes értesítést nem kaptak róla.

Egyes sajtóértesülések szerint, bár a vállalatnál hivatalosan "tömeges megbetegedésként" kezelik az esetet, valójában úgy tekintik azt, hogy 

a dolgozók valójában a számukra a korábbinál kedvezőtlenebb alkalmazási feltételek miatt, rossz szándékkal nehezítik meg a vállalat dolgát. 

Korábban komoly tiltakozási hullámot váltott ki a vállalatnál az, hogy a Tata Csoporthoz való csatlakozás után sok szenior kollégát a korábbinál alacsonyabb státuszú munkakörbe helyeztek át annak ellenére, hogy nem erre hangzott el ígéret. Több dolgozó kifogásolja azt is, hogy béren kívüli kompenzációs csomagjukat számukra előnytelenül módosították vagy teljesen eltörölték, a menedzsment pedig mindent megtesz, hogy az elégedetlen dolgozói hangokat elnémítsa.