Az SZDSZ is változtatna a költségvetésen

Vágólapra másolva!
Az SZDSZ frakciója egészében vállalhatónak tartja a költségvetés tervezetét, ugyanakkor az önkormányzatokkal foglalkozó részén változtatásokat tart szükségesnek. Horn Gábor, a MeH államtitkára szerint a szabad demokrata frakció  - Demszky Gábor főpolgármesterhez hasonlóan - több pénzt adna az önkormányzatoknak, és támogatná a városi tömegközlekedést is. A Pénzügyminisztérium javaslatában azonban mindez nem szerepel.
Vágólapra másolva!
90 százalékkal drágulhat a diákbérlet/itthon/20031002demszky.htmlA költségvetés ellen lázadnak a polgármesterek/itthon/20030930akoltsegvetes.html

Horn Gábor (SZDSZ), a Miniszterelnöki Hivatal koordinációs államtitkára pénteken azt mondta, az SZDSZ parlamenti frakciója elfogadhatónak, vállalhatónak tartja a jövő évi költségvetés tervezetét. Az önkormányzatokkal foglalkozó rész azonban nem tartható a jelenlegi formában - mondta Horn. Szerinte a városi tömegközlekedést az államnak támogatnia kell, ezért a tömegközlekedési normatíva bevezetését javasolják. Emellett az önkormányzatok finanszírozására is több pénzt fordítana az SZDSZ. Horn azt egyelőre nem tudta megmondani, hogy pontosan milyen forrásokból lehet előteremteni a szükséges milliárdokat. Demszky Gábor főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján kitartott korábbi állítása mellett, e szerint a fővárosnak legkevesebb 15, a BKV-nak pedig 8,5 milliárd forintra van szüksége.

Csütörtökön Demszky bejelentette: a BKV talpon maradásához az állami segítség és hitelek mellett elengedhetetlen a 30 százalékos átlagos áremelés. A közlekedési ügyekért felelős helyettese, Vajda Pál (MSZP) viszont ezt kizártnak tartja. Csütörtök esti nyilatkozatában közölte, hogy amíg szocialista politikus van a fővárosban, nem lesz 30 százalékos vagy ennél nagyobb mértékű BKV-tarifaemelés Budapesten.

Vajda közölte azt is, hogy szerinte minden szakmaiságot nélkülöző presztízsvita zajlik a pénzügyminiszter és a főváros vezetői között, akik ennek keretében felelőtlenül riogatják az embereket. Szerinte a BKV körüli polémia inkább hasonlít egy játszótéri homokozóbeli szóváltáshoz, mint az önmagukat államférfinak gondoló politikusok megnyilvánulásához. A főpolgármester-helyettes úgy vélte, hogy ezután a pénzügyminiszterre hárul az a feladat, hogy a költségvetésben megtalálja az átcsoportosítás lehetőségét.

Demszky pénteken csak annyit közölt Vajda nyilatkozatával kapcsolatban: nem akar a nyilvánosság előtt vitatkozni helyettesével, a BKV-áremelésekkel kapcsolatos állításai pedig a közlekedési vállalat számításain alapulnak. Közölte, hogy a következő hetekben még egyeztetnek a fővárosi frakciókkal a kérdésről.

Miközben a főpolgármester a BKV várható közeli összeomlásáról is beszélt csütörtökön, a város vezetői pénteken már egy chipkártyás, bliccelésbiztos jegyrendszer bevezetéséről tárgyaltak. Egy tanulmány szerint az új, elektronikus bérlet- és jegyrendszert vállalkozói tőkéből 18,5 milliárd forintért építenék ki. Az ajánlatttal előálló vállalkozó a számára 6,6 év alatt megtérülő beruházást 10 év után átadná a BKV-nak.